لایحه موافقتنامه اقتصادی ایران و كره تصویب شد

مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه موافقتنامه همكاری كمك متقابل اداری در امور گمركی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری كره (كره جنوبی) موافقت كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره (کره جنوبی) موافقت کرد.

با توجه به اهمیت هماهنگی مناسبات گمرکی در فرآیند توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره و به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و در راستای از بین بردن شبکه های قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر، تقلب امور تجاری و انتقال وجوه حاصل از این اقدامات غیر قانونی،‌لایحه مذکور برای طی مراحل قانونی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

براساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره مشتمل بر یک مقدمه و ۲۰ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

همچنین براساس تبصره ذیل این ماده واحده و در اجرای ماده ۱۸ این موافقتنامه رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی و نیز اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با ۱۵۵ رای موافق، ۳ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر با تصویب این لایحه موافقت کردند.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط