دولت نسبت به لغو روادید بین ایران و عراق اقدام كند

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از دولت خواست نسبت به لغو روادید بین ایران و عراق حداقل در ماه‌های محرم و صفر اقدام كند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، شهباز حسن‌پور بیگلری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع) و ایام اربعین حسینی گفت: از دولت می‌خواهم که نسبت به لغو روادید بین ایران و عراق حداقل در ماه‌های محرم و صفر اقدام کند تا بخشی از مشکلات مردم در این سفر معنوی رفع شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های انقلاب حفظ شود، افزود: مهم‌ترین نیروی مردمی که پای انقلاب، امام، رهبری و نظام ایستاده بسیج است. برخی بسیج را منحصر به ایام دفاع مقدس می‌دانستند اما امام خمینی (ره) فرمودند بسیج باید همانند گذشته به کار خود ادامه دهد، این ساده‌اندیشی است که برخی بسیج را برای زمان جنگ بدانند.

حسن‌پور بیگلری با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفان تکثیر شده است، ادامه داد: امروز اگر نظام سلطه و عوامل آن همچون داعش و النصره در سوریه و عراق شکست خورده است به خاطر تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه است.

وی یادآور شد: برای حل مشکلات کشور روحیه بسیجی و انقلابی لازم است، امروز وضع کشور به گونه‌ای است که جز با روحیه جهادی نمی‌توان با مشکلات مبارزه کرد.

حسن‌پور بیگلری با بیان اینکه بسیجیان با هرگونه فساد از هر حزب و جناحی مخالف هستند، افزود: بسیجیان ظلم ستیزند و اگر بخواهیم نمونه یک بسیجی پیرو ولایت و قهرمان ملی را معرفی کنیم باید نام سردار پرافتخار کشور، سردار حاج قاسم سلیمانی را بر زبان جاری کنیم و در یک کلام باید گفت 5 آذر یوم‌الله است.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام صابری اراکی از خطیبان توانمند کشور بالای منبر در مهدیه سیرجان گفتند آقای حسن‌پور به رئیس مجلس، رئیس‌جمهور، وزرا، دستگاه قضا و نمایندگان خانه ملت بگویید چرا به فکر میلیون‌ها جوان بیکار نیستند و فکری به حال جوانان متخصص بیکار نمی‌شود و چرا برای مواد مخدر فکری نمی‌شود. مردم از نمایندگان و دولتمردان انتظار دارند که فکری به حال مشکلات و مسائل معیشتی آن‌ها شود.

حسن‌پور بیگلری اظهار کرد: مردم معتقد هستند که به‌جای اینکه از تریبون‌های مختلف در خصوص حقوق‌های نجومی، املاک و مسائل سیاسی گفته شود باید به مسائل و مشکلات مردم توجه شود و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به فکر رفع مشکلات و مسائل مردم بود.

وی با اشاره به سفر برخی از اعضای هیات دولت به حوزه انتخابیه متبوعش افزود: در سفر معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای صنعت و معدن، وزیر ورزش و جوانان و استاندار کرمان و تمامی مهمانان در افتتاح گندله 5 میلیون تنی و افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ورزشی شهرستان سیرجان افتتاح شد تشکر می‌کنم که این پروژه‌ها به دست کارگران زحمتکش و متخصصان سیرجان به بهره‌برداری رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر کشور گفت: اگر در کشور قرار است جایی استان شود با توجه به‌تمامی زیرساخت‌هایی که دارد آن محل سیرجان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان از دولت تقاضا کرد که جرائم دیرکرد وام‌های زیر 100 میلیون تومان بخشیده شود.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط