نابودی باغ‌ها و مال‌سازی، لقمه راحت‌الحلقوم بانك‌ها در تهران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از ورود گسترده بانک‌ها به ساخت و ساز گلایه کرد.

محمد حقانی با انتقاد از ورود بانک‌ها و موسسات مالی به مال‌سازی گفت: بانک‌ها مسوول جمع‌آوری پول‌های مردم هستند و براساس قانون سپرده‌های مردمی را باید در راه تولید و به حرکت در آوردن چرخ‌های صنعت و کشاورزی صرف کنند.

وی با بیان اینکه براساس قانون بانک‌ها نمی‌توانند در امر ساخت و ساز و ساختمان‌سازی وارد شوند، گفت: بانک‌ها تنها برحسب قانون می‌توانند در توسعه شعب و ساخت تعاونی مسکن کارکنان وارد شوند نه اینکه به مال‌سازی و پاساژسازی روی بیاورند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه باغات تهران به دلیل رقابت بالای برخی بانک‌ها و افراد برای مال‌سازی تخریب شده‌اند، گفت: بانک‌ها مجبور هستند برای پرداخت تسهیلات و سود سپرده‌های مشتریان خود سرمایه‌گذاری کنند که متاسفانه مال‌سازی به یک لقمه راحت‌الحلقوم بدل شده است.

حقانی با بیان اینکه سرانه‌های شهری در حوزه ساخت مدرسه، بیمارستان، مراکز تجاری و... مشخص است و متاسفانه بیش از حد نیاز به مال‌سازی اهمیت داده شده است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که این ساخت و سازهای بزرگ مقیاس بدون توجه به طرح تفصیلی و جامع ساخته می‌شود و شاهد هستیم که در کمیسیون ماده 7 یک ملک، باغ تشخیص داده می‌شود اما در کمیسیون ماده 5 همین ملک به تغییر کاربری رای مثبت داده و این مساله سبب ارزش افزوده شدن ملک می‌شود که باید به این مساله نیز رسیدگی کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط