تایید صلاحیت 2700 داوطلب انتخابات شوراهای تهران

رئیس هیئت مركزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: حدود 3 هزار نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر تهران ثبت‌نام كرده بودند كه از این تعداد 280 نفر رد و به عبارتی 2720 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمد محمودی‌شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها در هیئت‌های اجرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش مشغول بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها هستند که تا روز سی‌ام فروردین نتایج نهایی آن به فرمانداری‌‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: حدود 3 هزار نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر تهران ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 280 نفر رد و به عبارتی 2720 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا اشاره کرد و گفت: در روستاهای کشور، بین یک تا دو درصد رد صلاحیت شده‌اند که 98 درصد در روستاها و 92 درصد در شهرهای کشور برای این دوره از انتخابات شوراها توسط هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت شده‌اند.

محمودی‌شاه‌نشین عمده دلایل ردصلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها را بیشتر به دلیل مشکلات شکلی، سوابق محکومیت، کیفری و استعلامات دانست و اظهار داشت: البته در این دوره از انتخابات شوراها ایرادات شکلی کمتر داشتیم، زیرا افرادی که ایردات شکلی داشتند از آنها ثبت‌‌نام به عمل نیامده است.

آمار نهایی مرحله اول بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها، دوم اردیبهشت به صورت رسمی از سوی فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود، داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده، 4 روز فرصت دارند تا شکایات خود را به هیئت‌های نظارت استان و یا فرمانداری‌ها اعلام کنند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه، 29 اردیبهشت برگزار می‌شود.

۱۳۹۶/۱/۲۸

اخبار مرتبط