آزمایش موشكی روز گذشته موفقیت آمیز بود

كره شمالی روز دوشنبه تایید كرد كه آزمایش موشكی این كشور كه روز یك شنبه انجام شد موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز، کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی این کشور که روز یک شنبه انجام شد موفقیت آمیز بوده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، این موشک از نوع موشکهای بالستیک میان برد بوده و برای تضمین توانایی آن در حمل کلاهک هسته‌ای و توانایی ضربه زدن به اهداف آمریکا آزمایش شده است.

این خبرگزاری تاکید کرد که هنگام انجام آزمایش روز گذشته، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مسقیما بر آن نظارت میکرده است.

براساس این گزارش، آزمایش موشکی کره شمالی همچنین برای راستی آزمایی عملکرد موتور سوخت جامد برای موشهای پوک‌گوک سانگ 2 و همچنین عملیاتی شدن آن انجام شده است.

روز یک شنبه، وزارت دفاع «کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک با ویژگی‌های نامشخص شلیک کرده است.

خبرگزار رویترز گزارش کرد، دفتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک یکشنبه بعدازظهر از مکانی در نزدیکی «پوکچانگ» پرتاب شده است.

مقامات آمریکایی گفته بودند که کره شمالی یک موشک میانبرد بالستیک پرتاب کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، کره شمالی یک موشک متوسط بالستیک بلند برد به نام «هواسانگ 12» را که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای سنگین داشت را پرتاب کرد.

بنا به گفته توکیو، آن موشک که از مکانی در کوسانگ واقع در شمال پیونگان پرتاب شده بود حدود 30 دقیقه پرواز کرد و قبل از آنکه در دریای ژاپن سقوط کند، حدود 800 کیلومتر را پیمود.

کره شمالی به طور مداوم موشک‌های کوتاه برد را مورد آزمایش قرار می‌دهد اما گفته می‌شودکه در تلاش است این فناوری خود را به سوی توسعه یک موشک با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا ارتقا دهد.

۱۳۹۶/۳/۱

اخبار مرتبط