امارات: ملك سلمان و عربستان را انتخاب كردیم

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد که مسئولان قطری باید "نقشه راهی" را تدوین کرده و اجرای این نقشه را برای حل بحران کنونی میان دوحه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تضمین کنند.

به گزارش سایت الوطن العربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در پیام‌هایی در توئیتر اعلام کرد: آیا ممکن است که این کشور برادر رفتارش را تغییر دهد، اینکه عهد و پیمان را حفظ کند و بر حفظ برادری و همسایگی تاکید داشته باشد و شریکی در سختی و راحتی باشد؟ به سادگی می‌توان گفت که این همان چارچوب راه حل است.

وی در توئیتی دیگر تصریح کرد: پس از تجربه‌های پیشین این کشور برادر، باید چارچوبی برای آینده ایجاد شود که امنیت و ثبات منطقه را تحکیم بخشد و پس از خلف وعده‌ها اعتمادسازی صورت بگیرد و باید نقشه راه تضمینی وجود داشته باشد.

این مقام اماراتی همچنین گفت: روز گذشته روز سخت و بحران زده‌ای بود، سال‌ها اقدامات تحریک آمیز یک کشور برادر علیه برادران خود به روی هم جمع شد و تصمیم برادران پس از سال‌ها نصیحت و صبر صورت گرفت، چقدر آرزو می‌کردیم که عقل و حکمت به جای غرور حکمفرما شود.

قرقاش مدعی شد: ما در امارات صداقت و شفافیت را انتخاب کردیم، ثبات را بر آشوب و اعتدال و توسعه را ترجیح دادیم، اعتماد و شفافیت را برگزیدیم، "ما سلمان و عربستان را انتخاب کردیم".

این وزیر اماراتی افزود: سیاست پول، رسانه، حساب باز کردن بر حزب‌گرایی و رادیکالیسم، ثابت کرد که شکست می‌خورد. جوهره راه حل در تغییر رفتار تحریک‌آمیز و زیان‌آور است.

وی افزود: مساله در مورد حاکمیت و ثبات در تصمیم گیری نیست بلکه برای مخالفت با سیاستی است که به برادران ضرر می‌رساند و امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را از بین می‌برد و ما همه‌مان نمی‌توانیم در حال اشتباه باشیم.

۱۳۹۶/۳/۱۶

اخبار مرتبط