دادستان امارات: 15 سال زندان مجازات همدستی و حمایت از قطر است

به گزارش نما - ایرنا نوشت: حمدسیف الشامسی دادستان امارات متحده عربی اعلام کرد که مجازات هرگونه همدستی با قطر و حمایت از این کشور تا 15سال حبس خواهد داشت.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نوشت, حمدسیف الشامسی افزود: تصمیم قاطعانه علیه دولت قطر در نتیجه سیاست های خصمانه و غیر مسئولانه این کشور علیه امارات و دیگر کشورهای عربی گرفته شده است.

دادستان امارات تاکید کرد که هرگونه حمایت, جانباداری و همدستی با قطر چه از طریق وسائل ارتباط جمعی یا هرگونه ابزاری گفتاری و نوشتاری دیگر جرم محسوب می شود و از سه تا 15سال حبس و پرداخت جریمه نقدی تا 500 هزار درهم خواهد داشت.
در پایان دادستانی امارات اضافه کرد که دادستانی فدرالی امارات به وظایف خود بنابر قانون عمل خواهد کرد و با خاطیان برخورد می کند.

عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

۱۳۹۶/۳/۱۷

اخبار مرتبط