وضعیت بد كاروان ایران در آستانه اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا

سرپرست كاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا گفت: احتمالا ورزشكاران ایران از مشهد توسط اتوبوس به عشق‌آباد می‌روند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های سالن آسیا ‌گفت: پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا از 26 شهریور تا 5 مهر ماه در ترکمنستان برگزار می‌شود. پیش از این بازی‌های رزمی به صورت جداگانه برگزار می‌شد. اما از سال 2009 شورای المپیک آسیا تصمیم گرفت این مسابقه را با سایر رشته‌ها ادغام کند که اولین دوره آن در سال 2013 در کره جنوبی برگزار شد.
وی افزود: ما 214 ورزشکار به این مسابقات اعزام می‌کنیم از این تعداد 66 نفر بانوان و 148 نفر را مردان تشکیل می‌دهند. در مجموع کل کاروان ایران 360 نفر است که کشتی با بیش از 100 نفر و بولینگ با 2 نفر بیشترین و کمترین شرکت کننده را دارند.
رحیمی در ادامه درباره اعزام کاروان ایران در 11 گروه خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های ما مسئله هوایی است. هواپیمایی امارات و ترکیه را بررسی کردیم اما مشکل ما حل نمی‌شد. چرا که ورزشکاران 15 ساعت در مسیر بودند. آخرین تصمیم تا این لحظه این است که از تهران با هواپیمایی ماهان به مشهد برویم و با اتوبوس ورزشکاران را به مرز باجگیران برسانیم و از آنجا کمیته برگزاری مسابقات ورزشکاران را به دهکده منتقل می‌کند.
رحیمی در ادامه درباره اینکه پیش‌ثبت‌نام انجام شده عنوان کرد: اختلاف ساعت تهران و عشق‌آباد نیم ساعت است. به همین دلیل هیچ رشته‌ای علاقه ندارد زودتر به ترکمنستان اعزام شود. لیست کاروان ایران در تمام بخش‌ها بسته شده و عملا نمی‌توانیم هیچ اسمی را اضافه کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که شما بارها مشکل بودجه را اعلام کرده‌اید آیا این موضوع حل شد یا خیر، خاطرنشان کرد: بیش از 20 سال است که در ورزش هستم و چنین اتفاقی را ندیده بودم. ما هنوز بودجه نگرفته‌ایم. فدراسیون‌ها تحت فشار هستند. به جایی رسیده‌ایم که کاروان لطمه خواهد خورد. ما کارها را انجام داده‌ایم اما الان نیاز داریم ارز بگیریم. 200 میلیون تومان با ماهان قرارداد بستیم و هنوز نتوانستیم این پول را واریز کنیم. ممکن است بلیت‌ها را باطل کنند. همچنین بخشی از پول کمیته برگزاری مسابقات را هم پرداخت نکرده‌ایم. در شرایط بحرانی قرار داریم و امیدواریم مشکلات زودتر حل شود.
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا درباره پیش‌بینی مدال‌ها در بازی‌های ترکمنستان گفت: در جلسه ستاد عالی این شائبه ایجاد شد که پیش‌بینی مدال‌ها را ما انجام دادیم. این پیش‌بینی برای فدراسیون‌ها بود و ما هنوز این کار را انجام نداده‌ایم. شهریور ماه با ارزیابی رقبا پیش‌بینی را انجام خواهیم داد.
رحیمی درباره سطح کیفی مسابقات خاطرنشان کرد: در این دوره برای نخستین بار کشورهای اقیانوسیه هم حضور دارند. شاید آنها به خاطر بعد مسافت ورزشکاران زیادی اعزام نکنند اما ورزشکاران خوبی را شرک خواهند داد. فکر می‌کنم مسابقات در سطح بالایی برگزار خواهد شد.
وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص زیرساخت‌های ترکمنستان یادآور شد: سیستم برگزاری در دست انگلیس، آمریکا و استرالیاست. زیرساخت‌ها در حد المپیک است و شاید حتی بالاتر از المپیک اما مسئله این است که امروز شورای المپیک آسیا اقتدار قبل را ندارد و روی این بازی‌ها متمرکز نیست. اشکال کار این است که کسی پاسخ ما را نمی‌دهد. از طریق اسکایپ هفته‌ای یک بار با مسئولان برگزار کننده بازی‌ها جلسه داریم اما مشکلات باقی است.
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا در پایان در پاسخ به این سؤال که اختصاص هواپیما به ایران از سوی ترکمنستان چه شد، تصریح کرد: آنها از ما جدول خواستند تا بررسی کنند. ما جدول را دادیم اما زمانی که با آنها صحبت کردیم. احساس‌مان این است که می‌خواهند با یک پرواز همه ورزشکاران را به ترکمنستان ببرند و برگردانند. ما به کمیته تشریفات گفتیم خود را معطل نکنند اگر پیشنهاد خوب بود بررسی می‌کنیم.

۱۳۹۶/۵/۱۷

اخبار مرتبط