۷ترفند افزایش طول عمر!

به گزارش نما به نقل از ایسنا, پزشکان و کارشناسان سلامت همواره توصیه می‌کنند که با انجام سالانه آزمایش خون بسیاری از مردم می‌توانند برای مدتی طولانی‌تر در شرایط جسمی سالم‌تر و مطلوب‌تر زندگی کنند.

الگوی زندگی سالم و عادت‌های صحیحی همچون گرفتن دوش آب سرد یا نوشیدن بیشتر قهوه می‌توانند به شما کمک کنند که زندگی سالمتری داشته باشید.

روزنامه ایندیپندنت در این مطلب تازه به نقل از کارشناسان حوزه سلامت چند عادت ساده، سالم و البته موثر را پیشنهاد کرده که انجام آنها به هر فردی کمک می‌کند عمر طولانی‌تر و زندگی و شرایط جسمی سالمتری داشته باشد. این هفت عادت سالم به شرح زیر است:

دوش آب سر بگیرید

به گفته متخصصان گرفتن دوش آب سرد، بدن را در شرایطی شبیه به ورزش کردن قرار می‌دهد. دانشمندان استرالیایی در آزمایشاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت دریافتند دوش آب سرد موجب تبدیل «چربی سفیدِ» ذخیره کننده انرژی به «چربی قهوه‌ایِ» انرژی سوز می‌شود.

به خودتان خواب بدهکار نباشید

متخصصان سلامت می‌گویند فقط ۳۰ دقیقه کمبود خواب در تعطیلات آخر هفته می‌تواند منجر به چاقی شود. این کم خوابی‌ها به مرور زمان موجب اختلالات متابولیک می‌شوند که یکی از مهمترین آنها دیابت نوع دوم است.

یبوست را درمان کنید

دفع آسان در هنگام صبح روشی موثر برای بهبود سلامتی است. یبوست و مشکلات پس از آن از جمله هموروئید، درد و خونریزی همگی آزار دهنده هستند اما علاوه بر اینها یبوست مزمن با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. مصرف آب و مایعات کافی و ورزش منظم به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

به طور منظم آزمایش خون بدهید

افزایش کلسترول بد یکی از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است. اطلاع از سطح چربی بدن به کمک آزمایش خون به شما انگیزه می‌دهد که با ورزش و رژیم غذایی خطر ابتلا به این بیماری‌ را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

بیشتر قهوه بنوشید

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن بیشتر قهوه تا چهار فنجان در روز در افراد سالم خطر مرگ ناشی از مشکلاتی چون بیماری قلبی، سرطان، سکته، دیابت و بیماری کلیوی را کاهش می‌دهد.

روزه داری را تمرین کنید

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد روزه داری برای سلامتی مفید است و خطر بیماری عروق کرونری و دیابت را کاهش می‌دهد و همچنین تغییرات چشمگیر در سطح کلسترول خون ایجاد می‌کند.

تخم مرغ را فراموش نکنید

اگرچه تصور می‌شود که تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش کلسترول شود اما اکنون شواهد رسمی در انجمن قلب انگلیس نشان می‌دهد مصرف یک عدد تخم مرغ روزانه در افراد سالم خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد و در واقع می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

۱۳۹۶/۷/۱۱

اخبار مرتبط