هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود تا فردا شاخص کیفیت هوا روند کاهشی و وضعیت کیفی برخی مناطق پایتخت همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد.

حسین شهبازی گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۸ آبان) در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه این شرایط در روز سه شنبه ( ۹ آبان) همچنان ادامه دارد، گفت: به تدریج بر سرعت باد افزوده شده و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با تداوم این شرایط در روز چهارشنبه ( ۱۰ آبان)، وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات از سمت نواحی غربی دور از انتظار نیست.

شهبازی با اشاره به اینکه دما طی دو روز آینده روند کاهشی دارد، گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۱۲۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی در پایان گفت: شاخص کیفیت هوا هم اکنون نیز ۱۱۹ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

۱۳۹۶/۸/۸

اخبار مرتبط