این افراد هرگز برای كاهش وزن اقدام نكنند

نتایج یك تحقیق نشان می‌دهد مبتلایان به یك بیماری به هیچ عنوان نباید وزن خود را كاهش دهند، اما نام این بیماری چیست؟

به گزارش نما به نقل از بهداشت نیوز: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مبتلایان به بیماری پارکینسون که کاهش وزن دارند بیشتر در معرض زوال عقلی هستند.

در این بررسی آمده است کاهش وزن در مبتلایان به پارکینسون آنان را در معرض زوال عقلی قرار می‌دهد و همچنین باعث می‌شود طول عمر کوتاه‌تری داشته باشند.

پزشکان معتقدند رژیم غذایی پرکالری می‌تواند خطرات ناشی از کاهش وزن را در مبتلایان به پارکینسون تعدیل کند.

دکتر "آنگوس مک لئود" از دانشگاه آبردین در اسکاتلند و متخصص ارشد این مطالعه گفت: در این بررسی مشاهده کردیم رژیم غذایی پرکالری می‌تواند به افزایش طول عمر مبتلایان به بیماری پارکینسون کمک کند.

بیماری پارکینسون عارضه‌ای عصب شناختی است که با لرزش اندام و مشکلاتی در حفظ تعادل و حرکت کردن همراه است.

در حالیکه در مطالعات متعددی بر شایع بودن کاهش وزن در میان مبتلایان به بیماری پارکینسون تاکید شده متخصصان اسکاتلندی اظهار داشتند: در بررسی‌های کمتری نشان داده شده که چگونه کاهش وزن بر این بیماران تاثیر می‌گذارد

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی تعدادی بیمار مبتلا به پارکینسون و تعدادی فرد سالم پرداختند. در مدت ۱۰ سال وزن هر یک از شرکت کنندگان به طور سالانه مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان مشاهده کردند: در طول مطالعه کاهش وزن در تمام شرکت کنندگان وجود داشته اما بیماران مبتلا به پارکینسون نسبت به گروه دیگر با سرعت بیشتری دچار کاهش وزن شده‌اند. همچنین کاهش زودهنگام وزن در میان مبتلایان به پارکینسون به طور مستقل با افزایش ۲.۲۳ برابری خطر زوال عقلی و ۱.۲۳ برابری خطر مرگ همراه است.

۱۳۹۶/۹/۸

اخبار مرتبط