هشدار اتحادیه اروپا نسبت به تغییر اوضاع قدس

اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای منفی هرگونه اقدامات یكجانبه در مورد تغییر اوضاع قدس بر پایبندی این اتحادیه به روند صلح در خاورمیانه تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای منفی هرگونه اقدامات یکجانبه در مورد تغییر اوضاع قدس بر پایبندی این اتحادیه به روند صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، هیات سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن درمورد احتمال به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا مذاکره و گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا از زمان آغاز سال جاری میلادی اعلام کرده هرگونه تغییر یک جانبه در وضعیت قدس پیامدهای منفی و جدی را در افکار عمومی کشورهای مختلف به دنبال خواهد داشت.

این بیانیه به آمادگی اتحادیه اروپا برای مشارکت در از سرگیری روند صلح از طریق همکاری با کمیته چهارجانبه صلح (سازمان ملل، آمریکا و روسیه)اشاره کرده است.

پیش‌تر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود نگرانی‌اش را نسبت به احتمال به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا ابراز کرده بود.

۱۳۹۶/۹/۱۴

اخبار مرتبط