كمپین جهانی گلرهای فوتسال علیه قانون جدید فیفا

عکس خبري -کمپين جهاني گلرهاي فوتسال عليه قانون جديد فيفا

دروازه‌بان‌های فوتسال جهان كمپینی را علیه قانون جدید فیفا درباره دروازه‌بان‌ها به راه انداخته‌اند و امیدوارند این قانون تغییر كند.

به گزارش نما، قوانین فوتسال با نظر فیفا دستخوش تغییرات زیادی شده است که از فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ برای تمام کشورها و مسابقات حرفه ای فوتسال لازم الاجرا است.

یکی از این قوانین مربوط به رنگ لباس و محافظ آرنج و زانوی دروازه بان ها است. در این قانون آمده است که محافظ آرنج باید با لباس و محافظ زانو باید با شورت ورزشی همرنگ باشد.

در کمپین اعتراضی دروازه بان های فوتسال جهان که بعضی از مربیان و بازیکنان فوتسال هم به آن اضافه شده اند، اصلاح این قانون به دلیل دشواری های فراهم کردن یک کیت همرنگ، درخواست شده است.

«فیلیپ کد» دروازه بان بریتانیایی و دو نفر دیگر این کمپین را راه اندازی کرده اند. در بخشی از متن بیانیه این کمپین توسط فیلیپ آمده است:

«اعتقاد ندارم که فیفا به پیامدهای هزینه یا ایمنی این قانون جدید فکر کرده باشد. من از این کمپین استفاده می کنم تا به نمایندگی از دروازه بان ها (و احتمالا داوران) به فیفا شکایت کنم. در حال حاضر تهیه کیت های رنگی با کیفیت که برای فوتسال طراحی شده به راحتی امکان پذیر نیست.

مضحک است که انتظار داشته باشید یک دروازه بان سه نوع کیت سفید بخرد و بخواهد آنها را در خانه رنگ کند. محافظ ها (زانو و آرنج) دقیقا با رنگ لباس ها مطابقت ندارد.

در حال حاظر تولید کنندگان محافظ های دروازه بانی در فوتسال، بطور عمده پدهای خود را به رنگ سیاه یا سفید تهیه می کنند که رنگ های خنثی هستند. یک راه حل معقول برای تغییر این قانون علیه دروازه بان ها این است: رنگ محافظ ها سفید، سیاه یا به رنگ کیت باشد. در صورت عدم تغییر این قانون، پیامدهای جدی در انتظار دروازه بان های فوتسال خواهد بود.»
منبع: مهر

۱۳۹۹/۴/۱۸

اخبار مرتبط