سردار سنایی‌راد در گفتگو با نما:

عادی سازی روابط میان بحرین و امارات با اسرائیل، سرمایه گذاری انتخاباتی ترامپ است

عکس خبري -عادي سازي روابط ميان بحرين و امارات با اسرائيل، سرمايه گذاري انتخاباتي ترامپ است

معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم كل قوا گفت: ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیازمند این است تا ابزاری برای رأی‌آوری داشته باشد؛ لذا توافق امارات و بحرین با اسرائیل می‌تواند به یك ابزار برای تبلیغات انتخاباتی او تبدیل شود.

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نما، درباره توافق امارات و اسرائیل اظهار کرد: توافق امارات و اسرائیل در واقع از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود که پس از سال‌ها از آن رونمایی شد.
وی با بیان اینکه امارات و بحرین سال‌هاست در پشت پرده مناسبات پنهانی دارند، اما به خاطر برخی ملاحظات از آشکارسازی آن واهمه داشتند، گفت: آنچه که سبب شده تا امروز از این مناسبات پرده‌برداری شود، نیاز رژیم صهیونیستی و نیاز ترامپ است که هیچ دستاوردی در سیاست خارجی دولتش نداشته است.
معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیازمند این است تا ابزاری برای رأی‌آوری داشته باشد؛ لذا توافق امارات و بحرین با اسرائیل می‌تواند به یک ابزار برای تبلیغات انتخاباتی او تبدیل شود.
سردار سنایی‌راد ادامه داد: توافق صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی هیچ منفعتی برای این دو کشور و نیز سایر کشورهای عربی که به انعقاد چنین توافق مشابهی تمایل دارند، نخواهد داشت.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه ترامپ به کشورهای عربی مانند امارات، بحرین و عربستان سعودی به چشم گاوهای شیرده نگاه می‌کند، یادآور شد: توافق امارات و بحرین با اسرائیل، اقدام خفت‌باری است که این دو کشور مرتکب آن شده‌اند و در آینده پیامدهای امنیتی و سیاسی برای هر دو آنها در پی خواهد داشت.

وی اقدام امارات و بحرین را در امضای توافق صلح با رژیم اشغالگر قدس را مصداق بارز خنجر زدن از پشت به جهان اسلام دانست و در همین رابطه افزود: مقاومت ملت فلسطین باید مشاهده چنین خیانتی از سوی برخی از کشورهای عرب منطقه، با جدیت بیشتری به سمت آزادسازی اراضی اشغالی حرکت کنند.

معاون سیاسی دفتر فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: امارات، عربستان و بحرین از دوستان و حامیان ملت فلسطین محسوب نمی‌شوند؛ زیرا آنها به بهانه پیشرفت روند صلح اسرائیل و فلسطین دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کردند و با او توافق صلح امضا رساندند.

سردار سنایی‌راد با بیان این مطلب که گرایش سران کشورهای عربی به سمت رژیم صهیونیستی و آمریکا، حس استقلال‌طلبی را در ملت و دولت فلسطین تقویت می‌کند، گفت: قطعاً فلسطین از این به بعد دیگر منتظر کسانی که در بزنگاه‌ها از پشت خنجر می‌زنند، نخواهد ماند.

وی بیان کرد: آمریکا در وضعیتی قرار گرفته که قدرت مانور در منطقه و جهان را ندارد و برای اینکه این ضعف را بپوشاند و دولت خود را نزد افکار عمومی آمریکا موجه جلوه دهد، توافق صلح امارات و بحرین را پیگیری کرد، اما نتیجه عکس در پی خواهد داشت.

۱۳۹۹/۶/۲۶

اخبار مرتبط