پشت پرده عقب‌نشینی ناگهانی خودرویی‌ها

عکس خبري -پشت پرده عقب‌نشيني ناگهاني خودرويي‌ها

در حالی كه بازار سهام امروز روندی مثبت داشت، اما در نیمه دوم بازار فشار عرضه در نمادهای خودرویی باعث منفی شدن روند شاخص هم وزن بورس شد.

به گزارش نما، مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار سهام در امروز بیان کرد: در نیمه دوم معاملات بازار حقوقی‌ها با عرضه سهام‌ خود روند عرضه و تقاضا را در بازار تغییر دادند و در برخی سهم‌ها مانند خساپا فروش حقوقی صف خرید را به صف فروش تبدیل کرد، اما در نمادهای بانکی به دلیل تقاضای بیش از اندازه از سمت حقیقی صف خرید از بین نرفت.

این کارشناس در ادامه گفت: وقتی حقوقی شروع به فروش سهم می‌کند از بازار نوسان‌گیری می‌کند دوباره حقیقی‌ها با بی‌اعتمادی نسبت به بازار و جو هیجانی ایجاد شده به سمت صف فروش می‌روند. اما از طرفی هم فروش حقوقی‌ها باعث حجم خوردن سهام در دست سهامداران می‌شود.

او در رابطه با آینده بازار گفت: آینده بازار سهام روندی صعودی دارد و از لحاظ تکنیکال به خاطر اینکه اکثر سهم‌ها به ارزندگی رسیده‌اند بازار ارزنده است اما تنها مشکل بازار روانشناسی فروش و رفتار حقیقی‌هاست. همچنین در آینده نزدیک گزارشات شش ماه به روند مثبت بازار کمک خواهد کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

۱۳۹۹/۶/۲۶

اخبار مرتبط