اُكتبرِ آرام برای فوتبال آسیا؛ فدراسیون فوتبال نوامبر را از دست ندهد

عکس خبري -اُکتبرِ آرام براي فوتبال آسيا؛ فدراسيون فوتبال نوامبر را از دست ندهد

فوتبال آسیا در رده ملی و در ماه اكتبر شاهد بازی‌های تداركاتی قابل توجهی از سوی نمایندگانش نبود.

به گزارش نما، فیفا دی ماه اکتبر برای تیم‌های ملی در آستانه به اتمام رسیدن است. بعد از مدت‌ها که ویروس کرونا اجازه نداده بود تا خیلی از تیم‌ها دور هم جمع شوند این بار شاهد شکسته شدن این طلسم بودیم. در این چند روز تیم‌های اروپایی درگیر لیگ ملت‌ها بودند و نمایندگان آمریکای جنوبی مسابقات خود در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را استارت زدند. الباقی تیم‌ها مشغول انجام بازی‌های دوستانه بودند.

در آسیا اما تقریبا اوضاع آرام و بی سروصدا بود. کشورهای زیادی حتی بازی دوستانه هم نداشتند و ترجیح دادند استراحت خودخواسته و یا ناخواسته‌ای داشته باشند. در این بین پنج تیم آسیایی بازی دوستانه برگزار کردند که در این بین ازبکستان و ژاپن با انجام ۲ بازی گوی سبقت را از رقبا ربودند. ایران، امارات و قطر هم هر کدام یک دیدار تدارکاتی را به انجام رساندند.

تیم ملی فوتبال ایران در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان خود بگذرد. ملی‌پوشان قرار بود روز سه شنبه هم با تیم ملی مالی مصافی داشته باشند که ابتلای چندین بازیکن مالی به ویروس کرونا مانع از انجام این مسابقه شد. سردار آزمون و مهدی طارمی گلزنان ایران مقابل ازبکستان بودند و الدور شومورودوف برای تیم حریف موفق به گلزنی شد.

ازبک‌ها بعد از شکست مقابل ایران روانه امارات شدند و در برابر این تیم به برتری ۲ بر یک رسیدند تا شکست مقابل ایران را به فراموشی بسپرند. ایگور سرگیف زننده هر ۲ گل ازبکستان بود و تک گل امارات توسط سباستین تاگلیابوی آرژانتینی‌الاصل زده شد.

تیم ملی ژاپن با هدایت هاجیمه موریاسو و با حضور ستاره‌های پرتعدادش ۲ بازی دوستانه مقابل ۲ تیم آفریقایی انجام داد. آنها ابتدا در برابر کامرون به تساوی بدون گل رسیدند و سپس با یک گل از سد ساحل عاج گذشتند. ساحل عاج مقابل بلژیک به تساوی یک بر یک رسیده بود. تک گل سامورایی‌های آبی به وسیله نائومیچی اوئدا بازیکن تیم سرکل بروژ بلژیک در دقیقه ۹۱ زده شد.

همانطور که گفتیم تیم ملی ما قرار بود با مالی بازی کند که این دیدار منتفی شد. مالی پیش از ایران با سه گل توانسته بود غنا را در هم بکوبد و همین غنا چند روز بعد در دیداری دوستانه با نتیجه عجیب پنج بر یک، قطر را با تمام ستاره‌هایش درهم کوبید. این بازی تا دقیقه ۶۳ با نتیجه یک بر یک دنبال می‌شد اما به یک باره غنا در ۲۷ دقیقه پایانی چهار گل به حریف خود زد. در این دقایق قطر چند بازیکن اصلی خود را از زمین بیرون کشیده بود. تک گل عنابی‌پوشان توسط «المعز علی» به ثمر رسید.

نکته جالب توجه این بود که کشورهایی چون عربستان سعودی، کره جنوبی، چین، عراق، استرالیا و ... هیچ بازی تدارکاتی را انجام ندادند. البته باید گفت که این به نوعی آرامش قبل از طوفان است. کره جنوبی ماه بعد و در فیفا دی بعدی ۲ بازی دوستانه با مکزیک و قطر انجام می‌دهد؛ هر ۲ مسابقه در اتریش برگزار خواهد شد. عراق در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۷ نوامبر به مصاف اردن و ازبکستان خواهد رفت. ژاپن در تاریخ ۱۷ نوامبر و در اتریش رو در روی مکزیک قرار می‌گیرد. ازبکستان در ادامه بازی‌های دوستانه‌اش در ماه نوامبر نیز ۲ بازی در دوبی مقابل سوریه و عراق برگزار می‌کند.

حال باید دید فدراسیون فوتبال ایران در ماه آتی چه بازی دوستانه‌ای را ترتیب می‌دهد. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی انجام دادن بازی مقابل تیم‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای شمالی یا مرکزی ممکن و شدنی باشد.

منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط