دستگیری جاعل عناوین پزشكی

عکس خبري -دستگيري جاعل عناوين پزشکي

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد كه با جعل عناوین پزشكی و سوءاستفاده از احساسات شاكی اقدام به تهدید و اخاذی كرده بود.

به گزارش نما ،از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت: طی روزهای گذشته خانمی ساکن تهران به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت با شخصی ناشناس در فضای مجازی که خود را روانشناس معرفی کرده آشنا شده و متهم با جلب اعتماد وی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش، تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد از قربانی اخاذی کرده است.

وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان متخصص پلیس فتا قرار گرفت و تیمی از کارشناسان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند؛ با اقدامات فنی مهندسان سایبری پلیس فتا پایتخت، مشخص شد متهم با سوءاستفاده از سادگی شاکیان بیش از ۱۰ خانم دیگر را نیز با همین روش مورد اخاذی و تهدید قرار داده است.

سرهنگ گودرزی اذعان داشت: پس از اخذ مجوزهای قضایی در سحرگاه یکی از روزهای گذشته، اکیپی عملیاتی از ماموران این پلیس به محل اختفای متهم اعزام شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی، مجرم به همراه آلات و ادوات مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفت و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پلیس هرگونه اقدام مجرمانه و ارتباطات مجازی را انکار کرد اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود در پرونده، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که با جعل کردن عنوان پزشک و متخصص با کاربران فضای مجازی ارتباط می گرفتم و هدفم تنها کسب مال بود که برای رسیدن به آن شاکیان پرونده را تهدید می کردم.

وی با بیان اینکه امروزه شیوه و شگردهای متفاوتی توسط کلاهبرداران برای اخاذی و تهدید در فضای مجازی برای شهروندان وجود دارد، به کاربران هشدار داد: شهروندان باید از اعتماد بی جا و ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد ناشناس جداً خودداری کنند و درصورت مواجهه با موارد مشکوک، از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشند.
ایرنا

۱۳۹۹/۸/۱۷

اخبار مرتبط