فرصت‌های فضای مجازی در اولویت كار مسئولان دانشگاهی قرار گیرد

عکس خبري -فرصت‌هاي فضاي مجازي در اولويت کار مسئولان دانشگاهي قرار گيرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: توجه به فرصت‌های موجود در فضای مجازی باید در اولویت كار مسئولان دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش نما ،به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام مصطفی رستمی در جلسه هیئت رئیسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با دفاتر نهاد در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به فضای جدید به وجود آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت:امروز تقریبا بیش از ۱۰ ماه است که داریم با کرونا سپری می‌کنیم و با شکل جدیدی از میدان هایی که احیاناً قبلاً در مورد آن تمرکز و تجربه ای را داشتیم، مواجه شدیم و به یکباره فضاهای حضوری و میدان‌های حضوری و فیزیکی حذف شد.

وی ادامه داد: فضا کاملاً وارد عرصه مجازی شده است و ما هم تهدید هایی را در این فضا از قبل داشتیم و داریم که باید در دفع تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت کار بکنیم و هم فرصت سازی ها و اقداماتی که تا به حال با آن مواجه نبودیم باید در این میدان کشف کنیم و هم برای آن طرح داشته باشیم و اقدام عملیاتی به‌دنبال آن انجام بگیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: در فضای مجازی نکته جدیدی که باید به آن بپردازیم این است که بخش سرمایه اجتماعی دین، حوزه و انقلاب و نظام را مورد هدف قرار گرفته است و جایی که باید در آن دفاع صورت بگیرد همینجا است، مجموعه فعالیت های انقلابی و جهادی که در گزارش ها آمده است باید به شکل کامل و جامع در این فضاها ارائه شود و این موضوع یکی از انتظارات ما از همکاران استانی است.

وی با تاکید بر افزایش موضوعات معرفت افزایی در محیط دانشگاه ادامه داد: موضوع بعدی فضای معرفتی است که در محیط دانشگاه باید اتفاق بیفتد و در بحث فضای معرفتی هم شبهات متوجه این موضوع است و هم ظرفیت پاسخ در این حوزه باید به فعلیت در بیاید و آماده شود و فعالیت‌هایی که در حوزه معرفت افزایی و کار بنیادی و معرفتی و مورد نیاز مخاطبین است باید در فضای استان تعریف بشود.

رستمی افزود: توجه به بیانیه گام دوم و موضوع مواظبت از تشکل‌های دانشجویی انقلابی موضوع مهمی است و این ارتباط صمیمانه و پدرانه حفظ بشود و همچنین اقداماتی صورت بگیرد که در فضای غیر حضوری تشکل‌ها آسیب نبینند و تشکل ها بتوانند با فعالیت های خودشان ادامه به حیات خودشان ادامه دهند.
مهر

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط