دادخواهی نماینده كلیمیان در مجلس برای مردم فلسطین

عکس خبري -دادخواهي نماينده کليميان در مجلس براي مردم فلسطين

نماینده كلیمیان در مجلس گفت: امروز فلسطین در وضعیت بدی قرار دارد ولی هیچ صدایی از مدعیان دروغین حقوق بشر مثل آمریكا در نمی‌آید.

به گزارش نما، همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۴ آذر) در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین (مسئله فلسطین تطبیع) اظهار کرد: امام خمینی(ره) در همان ابتدا مسئله یهود و صهیونیست را جدا کردند زیرا معتقد بودند صهیونیست جزو دین ابراهیمی یهود نیست و باید این مورد در جهان گسترش یابد که صهیونیست نماینده یهودیان نیست.

وی با بیان اینکه پس باید در یابیم که مسئله فلسطین مخصوص اسلام و مسلمانان نیست بلکه یک مسئله جهانی است، ادامه داد: هر عملی که بخواهد نقض حقوق بشر را همراه داشته باشد قطعا محکوم است از این حرکت صهیونیست ها در جهان نه تنها توسط مسلمانان محکوم شده است بلکه از سمت ادیان مختلف ازجمله هندوها، مسیحیان و... محکوم شده است.

نماینده کلیمیان مجلس با اشاره به حدیث حضرت علی(ع) (هرآنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند)، گفت: جامعه کلیمیان ایران حدود ۲۵۰۰ سال است که طبق این جمله پیش می‌رود یعنی آنچه که برای خودمان نمی پسندیم برای دیگران هم نمی پسندیم اما این رفتار که در درون کلیمیان نهادینه شده در درون رژیم صهیونیست وجود ندارد.

سامه یح تصریح کرد: متاسفانه با اشغال فلسطین ساکنین واقعی آن سرزمین در شرایط بد واقع هستند و در اینجا هیچ صدایی از سردمداران مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا که خود ناقض حقوق بشر هست و سیاهان را می‌کشد در نمی آید.

وی با بیان اینکه حتی فلسطینیان مقیم اسرائیل هم از حقوق عادی خود محروم هستند، تاکید کرد: تمام یهودیان جهان این اعتقاد را دارند که صهیونیست جزو دین موسی کلیم الله نیست و بلکه این حزب سیاسی قصد دارد خود را با هر زوری زیر این دین تعریف کند که این اصلا قابل قبول نیست.

نماینده کلیمیان بیان کرد: ایران برای دفاع از مظلومان جهان زیر بار سخت ترین تحریم های جهانی رفته است که باید به قلدرهای جهان یادآور شد که ایران هیچگاه دست از این آرمان خود برنمی دارد و همیشه پشتیبان مظلومان خواهد بود.

سامه یح در پایان گفت: امیدوار هستیم که سرزمین مظلومان از جمله فلسطین از دست ظالمان و کفار نجات پیدا کند و جهان پر از صلح و نشاط شود.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۴

اخبار مرتبط