ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

عکس خبري -ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس امروز بسیار چشمگیر بود و یادآور روزهای تاریخی بازار بود به طوری كه كل ارزش معاملات از مرز ۲۸ هزار میلیارد تومان عبور كرد.

به گزارش نما، معاملات بازار امروز بسیار پر هیجان دنبال شد و شاخص کل که در ابتدا ۵ هزار واحد افزایش یافته بود با افزایش عرضه سهام شاخص‌ساز در نهایت بیش از ۱۸ هزار واحد افت کرد. نکته مهم بازار امروز افزایش چشمگیر ارزش معاملات بود که طبق آمارها ارزش معاملات امروز دو بازار بورس و فرابورس از مرز ۲۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

در میان صنایع باز هم گروه خودرو پیشتاز حجم و ارزش معاملات امروز بود. در این گروه نزدیک ۷ میلیارد و ۷۸۴ میلیون سهم جابجا شد و ارزش این جابجایی‌ها از ۳۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. گروه بانک‌ها در رده دوم حجم و ارزش معاملات قرار گرفتند. در این گروه نیز ۷ میلیارد و ۲۴۷ میلیون سهم به ارزش ۲۹۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. گروه فرآورده‌های نفتی نیز با جابجایی ۱ میلیارد و ۵۴۷ میلیون سهم به ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان سومین صنعت پر طرفدار بازار امروز بودند.

بازار بورس امروز شاهد نزدیک به ۲ میلیون معامله بود که در این معاملات ۲۲ میلیارد و ۸۸۳ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان بود. نمادهای فارس، فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز ۷۴۸ هزار و ۸۹۰ معامله صورت گرفت که در این معاملات ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار فرابورس که در نهایت کار خود را با ۲۸ واحد افزایش پایان داد به بیش از ۸۲۰۰ میلیارد تومان رسید. نمادهای میدکو، بپاس و غصینو بیشترین اثر مثبت و آریا، زاگرس و هرمز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

۱۳۹۹/۹/۴

اخبار مرتبط