روند بورس مثبت است

عکس خبري -روند بورس مثبت است

یك كارشناس بازار سرمایه معتقد است: شاخص كل نشانگر وضعیت كلی بازار نیست چراكه وضعیت معاملات این بازار بسیار مطلوب است.

به گزارش نما، شاخص کل امروز ریزشی بود، اما نه ریزش با قدرت، شاخص کل امروز تنها ۵۵۲۹ واحد ریزش کرد، شاخص کل همچنان بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است و جای نگرانی برای سرمایه گذاری در بورس نیست، شاخص کل هم وزن مثبت است و این نشان دهنده این است که باید از نمادهای بزرگ و شاخص ساز بر روی نمادهای کوچک و متوسط سرمایه گذاری کرد.

حجم معاملات بالا در بورس مثبت است

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل شرایط امروز این بازار گفت: شرایط بازار با شاخص کل مشخص نمی‌شود و معاملات نشان دهنده این است که بازار حال خوبی دارد و این ریزش‌ها در برخی روزها طبیعی است و این مسئله زنده بودن بازار را ثابت می‌کند زیرا چیزی که برای بازار مهم است این است که امروز نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان حجم معاملات را تجربه کرد و خرید سهم صورت گرفته است و این نشانگر سلامت بازار است، دیروز هم نزدیک به ۲۷ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات در بورس و فرابورس بود که نکته مثبتی است.

وی ادامه داد : آن چیزی که جو بازار را نشان می دهد حجم معاملات است و شاخص خیلی مهم نیست. وقتی که حجم معاملات بالای ۲۰ هزار میلیارد است یعنی حال بازار خوب است و نباید شرایط کلی را به شاخص کل گره زد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره علت افت شاخص کل هم تصریح کرد: شایعاتی که دیروز تکذیب شد، امروز هم بر بورس تاثیرگذار بود. البته سرمایه‌داران در سراسر جهان انسان‌های ترسویی هستند و با کوچکترین تلنگر و خبری امکان دارد از مطمئن‌ترین بازار فرار کنند. بورس معمولا پاداش را به انسان‌های صبور خواهد داد نه افرادی عجول که با کوچکترین تکانه‌ای سرمایه خود را از این بازار خارج می‌کنند.

وی در پیش‌بینی معاملات فردا نیز حجم معامله بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کرد و اوضاع بازار را نسبتا مطلوب دانست و تاکید کرد: بازار شرایط خوبی دارد و مسیر خوبی را طی می‌کند و نباید خیلی به شایعات توجه کرد و سهامداران باید صبور باشند.

۱۳۹۹/۹/۱۸

اخبار مرتبط