ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

عکس خبري -ارزش معاملات انجام شده در بورس و فرابورس

معاملات آخرین روز هفته بازار بسیار پرحجم و پرارزش دنبال شد به طوری كه امروز نزدیك به ۱۷ میلیارد سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان جابجا شد.

به گزارش نما، معاملات امروز بازار با قرار گرفتن شاخص کل در محدوده مثبت آغاز شد اما رفته رفته با افزایش عرضه‌ها در بازار شاخص کل از محدوده مثبت عقب‌نشینی کرد و به دامنه منفی رسید و در نهایت با کاهش بیش از ۱۲۰۰ واحدی در محدوده ۱ میلیون و ۵۰۶ هزار واحد قرار گرفت. معاملات آخرین روز هفته بازار پرحجم و و پرارزش دنبال شد به طوری که با جابجایی بیش از ۱۷ میلیارد سهم ارزش معاملات از مرز ۲۷ هزار میلیارد تومان عبور کرد.



اقبال سهامداران به سهم‌های کوچک در روزهای اخیر کاملا مشهود است به طوری که همزمان با افت امروز شاخص کل بورس شاخص هم وزن رشد بیش از ۶۶۰۰ واحدی را ثبت کرد.

در میان صنایع بازار گروه خودرو به روال روزهای قبل بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. در این صنعت ۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون سهم جابجا شد و ارزش معاملات گروه بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود. گروه بانکی با جابجایی ۲ میلیارد و ۹۸۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان گروه دوم پراقبال بازار بود و گروه فلزات اساسی نیز با ۵۶۴ میلیون و ۳۴۴ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

در بازار بورس امروز ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار معامله صورت گرفت و در این معاملات ۱۳ میلیارد و ۳۱۴ میلیون سهم به ارزش ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. فارس، کگل، شستا و شپنا بیشترین تاثیر منفی و اخابر، حکشتی و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

بازار فرابورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۲۴۳ هزار معامله بود که در این معاملات ۳ میلیارد و ۷۵۹ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. بپاس، غصینو، شگویا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مارون، آریا و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. شاخص فرابورس در نهایت با ۲۰۵ واحد افزایش به کار خود در معاملات امروز پایان داد.

منبع:بااقتصاد

۱۳۹۹/۹/۱۹

اخبار مرتبط