چندین قلم داروی تاریخ گذشته در بیرجند جمع‌آوری شد

عکس خبري - چندين قلم داروي تاريخ گذشته در بيرجند جمع‌آوري شد

رئیس شبكه دامپزشكی بیرجند گفت: در پی بازرسی‌های مستمر از داروخانه‌های سطح شهرستان بیرجند، چند قلم داروی تاریخ مصرف گذشته جمع‌آوری شد.

به گزارش نما ،حسن علیزاده، امروز شنبه ۶ دی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: یکی از وظایف مهم دامپزشکی در حوزه دارو و درمان بازرسی از شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌ها، نظارت بر تاریخ مصرف داروها و جلوگیری از ورود داروهای غیرمجاز به چرخه توزیع دارو و همچنین بررسی شرایط و نحوه صحیح نگهداری اقلام دارویی (از نظر دما و رطوبت و نور) به منظور حفظ و حراست از حقوق مصرف کنندگان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا در یکی از بازرسی‌های صورت گرفته توسط مسئول دارو و درمان شبکه دامپزشکی از داروخانه‌های سطح شهرستان، چندین قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۵۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: ممکن است با انقضای تاریخ مصرف یک دارو علاوه بر کاهش اثرات دارویی تغییراتی در ساختار و ترکیبات شیمیایی آن ایجاد شود که به دنبال مصرف آن عوارض و پیامدهای خطرناک و جبران ناپذیری برای دام در پی داشته باشد.

علیزاده به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف بی‌رویه دارو و بدون مشورت با دامپزشک خودداری کرده، در هنگام دریافت و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضا و نحوه مصرف آن توجه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شبکه دامپزشکی شهرستان را برای پیگیری موضوع مطلع کنند.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۰/۶

اخبار مرتبط