ساخت بازارچه های مرزی با ایران قاچاق را متوقف می كند

عکس خبري -ساخت بازارچه هاي مرزي با ايران قاچاق را متوقف مي کند

عمران خان، نخست وزیر پاكستان در نشست كابینه دولت فدرال این كشور بر ضرورت تسریع در روند ساخت بازارچه‌های مرزی با ایران و افغانستان تاكید كرد.

به گزارش نما ،رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: نشست کابینه دولت پاکستان با موضوع بررسی پیشرفت در احداث بازارچه‌های مرزی با ایران و افغانستان برگزار شد.

در این جلسه که به سرپرستی عمران خان نخست وزیر پاکستان و با حضور عبد الرزاق داورد مشاور تجاری نخست وزیر و چند تن دیگر از وزرای فدرال این کشور برگزار شد، آخرین وضعیت حصارکشی مرز مشترک پاکستان با ایران و افغانستان در کنار اقدامات انجام شده توسط دولت‌های محلی برای احداث بازارچه‌های مرزی با دو کشور همسایه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مسوولان گزارشی از آخرین رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات ایران و پاکستان در راستای افتتاح آزمایشی ۴ بازارچه مرزی به نخست وزیر پاکستان ارائه شد.

عمران خان در این نشست بر تسریع در روند احداث بازارچه‌های مرزی و ایجاد یک استراتژی جامع برای بهره برداری از آن در راستای تقویت مبادلات تجاری با ایران و افغانستان تاکید کرد.

وی در این باره گفت: ایجاد این بازارچه‌های مرزی ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی زمینه بهبود معیشت مرزنشینان و توقف معضل قاچاق و تجارت غیر قانونی را فراهم می‌کند.

دولت پاکستان در شهریور ماه امسال از ساخت ۱۸ بازارچه مرزی با ایران و افغانستان به منظور توسعه تجارت قانونی با همسایگان خبر داده بود.

عمران خان هفته گذشته نیز ضمن تاکید بر مبارزه با پدیده قاچاق سوخت در این کشور، از وزارت امور خارجه و وزارت نفت این کشور خواست راهکارهای قانونی واردات سوخت از ایران را مورد بررسی قرار دهند.
بازار

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط