فرمانده انتظامی: ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در همدان كشف شد

عکس خبري -فرمانده انتظامي: ?? هزار ليتر گازوئيل قاچاق در همدان کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل از كامیونی در یكی از مسیرهای این استان كشف شد.

به گزارش نما ،سردار سلمان امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی همدان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی اقدام به رصد محورهای اصلی و فرعی این استان می کنند.

وی اضافه کرد: ماموران هنگام گشت زنی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شده و به راننده این وسیله نقلیه دستور ایست دادند که پس از توقیف این وسیله نقلیه مدارک و مستندات هویتی راننده و بارنامه را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: ماموران در بازرسی های صورت گرفته ۳۰ هزار سوخت گازوئیل قاچاق را از این وسیله نقلیه کشف و ضبط کردند که ارزش آن طبق نظر کارشناسان ۲۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سردار امیری افزود: راننده این خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

به گفته رییس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی استان همدان؛ ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی ۹ ماهه امسال کشف شد که ۵۰۰ هزار لیتر از این میزان در همدان جمع آوری شده است یعنی سهمیه مجموعه ای همچون مرغداری ها را از شرکت نفت دریافت کرده و به آن تحویل نداده و در ادامه قاچاقچی با دپوی سوخت در یک محل اقدام به جابجایی و انتقال آن به سایر استان ها می کند.

سرهنگ مجتبی محمدی با بیان اینکه سه هزار قاچاقچی کالا دستگیر و سه هزار و ۲۰۰ پرونده قاچاق امسال در این استان تشکیل شده است افزود: پرونده مهم و ملی با ارزش بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ۱۵ فقره، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ۳۹۵ فقره تشکیل شده است و آمار پرونده های خُرد نیز رو به کاهش است.

۲۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه سالجاری در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
ایرنا

۱۳۹۹/۱۱/۱

اخبار مرتبط