تا ۲۰سالگی «حاج قاسم» در «از چیزی نمی‌ترسیدم»

عکس خبري -تا ??سالگي «حاج قاسم» در «از چيزي نمي‌ترسيدم»

كتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خودنوشت سردار قاسم سلیمانی در انتشارات شهید كاظمی منتشر شد.


به گزارش نما، کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خودنوشت شهید سردار قاسم سلیمانی است که در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این اثر دست نوشته‌های شخصی این سردار شهید از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه مبارزات انقلابی سال ۵۷ است.

اولین نسخه این کتاب، چهارشنبه ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۹ در پایان دیدار خانواده شهید سلیمانی به رهبرمعظم انقلاب اسلامی اهدا شد.

دختر حاج قاسم سلیمانی در مقدمه این اثر نوشته است:

«من به نمایندگی از حاج قاسم برای ایشان هدیه‌ای برده بودم. این هدیه زندگی‌نامه‌ای به قلم حاج قاسم بود که قصد داشتیم به‌مناسبت ایام سالروز شهادتشان، در قالب کتابی منتشر کنیم. آنچه همراهم بود در واقع ماکت یا نمونه‌ اولیه‌ای از کتاب بود. بعد از پایان دیدار، آن را تقدیم رهبر انقلاب کردم. ایشان سؤالاتی درباره‌ کتاب پرسیدند و این هدیه کوچک را با مهر پذیرفتند. چند روز بعد از این دیدار و در دقایق پایانی نهایی‌شدن کتاب، متنی از سوی دفتر رهبر معظّم انقلاب به دستم رسید. ایشان منت گذاشته و یادداشتی را به یاد سرباز وفادار خود نوشته بودند. متنی پر از عطوفت و بزرگواری به شرح زیر که چون روح بر کالبد کل این کتاب نشست:

بسمه تعالی

هر چیز که یادِ شهیدِ عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است. یادِ او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین‌گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را بدو هدیه کرد، ولی ما هم هر کدام وظیفه‌ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام، اما ظاهراً می تواند گامی در این راه باشد. رزقنا الله ما رزقه من فضله. سیّدعلی خامنه‌ای.

زینب سلیمانی کتاب را اینگونه توصیف می‌کند:

کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگی نامه‌ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است. داستان شخصیت مردی است از دل روستایی دور افتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را برایتان روایت کرده است. این داستان درباره مردی است که از چوپانی به جایگاهی رسید به بلندای آسمان ها، خیلی دوست دارم آنان که حاج قاسم را در لباس نظامی دیدند بدانند که او چگونه بزرگ شد. "از چیزی نمی‌ترسیدم" آغاز رسالتی عظیم از شناختن مردی بزرگ است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۹/۱۱/۶

اخبار مرتبط