تذكر سلیمی:چه كسانی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند؟

عکس خبري -تذکر سليمي:چه کساني ارز ???? توماني گرفتند؟

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: هنوز ردیف‌ها و جداول لایحه بودجه به نمایندگان داده نشده باید كمیسیون تلفیق این موارد را زودتر به نمایندگان می‌داد.

به گزارش نما ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در تذکری با انتقاد از عدم حضور رییس جمهور در جلسه بررسی کلیات بودجه اظهار کرد: طبق ماده ۱۰۸ آیین‌نامه رییس جمهور موظف به حضور در جلسه مجلس شورای اسلامی بود که از آن استنکاف کرد البته می‌گویند مصوبه ستاد کرونا است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: رییس جمهور باید در مجلس حضور پیدا می‌کرد و درباره‌ نحوه هزینه‌کرد مابه‌التفاوت نرخ ارز توضیحاتی ارائه می‌کرد و این‌که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به چه کسانی دادند توضیح می‌دادند که نمونه آن ۱۲۰ میلیارد تومان به یک دانشگاه است. ای کاش رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کرد و می‌گفت که چرا یارانه را به بخشی از مردم داده و بخشی دیگر نداده‌اند یا این‌که چرا میزان دریافتی افراد تحت پوشش کمیته امداد اینقدر کم بوده است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: طبق اصل ۵۲ قانون اساسی باید بودجه سالانه کل کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، لایحه بودجه تبعیض بردار نیست هنوز ردیف‌ها و جداول به نمایندگان داده نشده باید کمیسیون تلفیق این موارد را زودتر به نمایندگان می‌داد این موضوع شامل بودجه شرکت‌ها هم می‌شود.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: درباره‌ی موضوع دعوت از رییس جمهور در مجلس توضیحاتی را ارائه کردم در خصوص جداول نیز طبق زمان‌بندی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و بحث بودجه شرکت‌ها هم طبق زمان‌بندی در اختیار نمایندگان قرار داده می‌شود.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط