برف و باران كشور را فرا می‌گیرد/ كاهش ۱۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

عکس خبري -برف و باران کشور را فرا مي‌گيرد/ کاهش ?? درجه‌اي دما در برخي استان‌ها

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران گسترده در اكثر مناطق كشور به دلیل فعالیت دو سامانه بارشی و كاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد.


به گزارش نما، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر همراه با ریزش هوای سرد بارش پراکنده برف و باران در گیلان و مازندران آغاز می شود.

فردا بر شدت بارش در این استان‌ها افزوده شده و گستره آن مناطقی از اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را نیز فرا می‌گیرد و به تدریج از بعدازظهر چهارشنبه خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، لرستان، ایلام، جنوب و نوار غربی اصفهان نیز بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه با توسعه فعالیت هر دو سامانه شمالی و جنوبی در بیشتر مناطق کشور به جز مناطق جنوب شرق و شرق هرمزگان بارندگی پیش بینی می‌شود. جمعه در سواحل غربی دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق و شنبه هفته آینده در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطقی از جنوب شرق بارندگی پیش بینی شده است.

فردا و پنجشنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد. با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود بارش‌های فردا در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به شکل باران و برف یا برف باشد. دمای هوا طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه و از پنجشنبه تا جمعه در دامنه های جنبی البرز، شرق و جنوب شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

دریای خزر چهارشنبه متلاطم و طوفانی همراه با وزش باد شدید و پنجشنبه مواج است. از بعدازظهر امروز تا جمعه خلیج‌فارس و امروز و فردا شرق دریای عمان مواج پیش بینی شده است.

۱۳۹۹/۱۲/۵

اخبار مرتبط