افزایش سطح همكاری هلال احمر با خیرین/خیرین ۱۱۶میلیاردتومان كمك كردند

افزايش سطح همکاري هلال احمر با خيرين/خيرين ???ميلياردتومان کمک کردند

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: میزان كمك‌های مردمی اهدا شده به ۴۳ موسسه خیریه، سازمان مردم نهاد در سطح كشور دارای مجوز دریافت كمك‌های مردمی و در زمان پاسخ به همه‌گیری كووید۱۹ بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال بوده بوده است.

به گزارش نما ، محمد نصیری در مراسم تقدیر از تشکل‌های مردم نهاد و خیرین گفت: مداخله اجتماعی با حضور خیرین باعث شد این روز‌ها که بیماری کرونا در کشور شیوه پیدا کرده است، بسیاری از مشکلات روانی در کشور افزایش پیدا نکند.

وی با اقدامات سال گذشته افزود: اقدامات بسیاری شامل توزیع اقلام بهداشتی، تولید مواد ضدعفونی، ضدعفونی اماکن، غربالگری، آموزش عمومی نکات بهداشتی، برپایی نقاتگاه بیماران، تجهیز بانک امانات پزشکی، اهدای تجهیزات به مراکز درمانی و تامین منابع مالی مورد نیاز توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ موسسه در سال گذشته، مجوز گرفتند، گفت: میزان کمک‌های مردمی اهدا شده به ۴۳ موسسه خیریه، سازمان مردم نهاد در سطح کشور دارای مجوز دریافت کمک‌های مردمی و در زمان پاسخ به همه‌گیری کووید۱۹ بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال بوده بوده است.

وی اظهار کرد: رسیدگی به بیماران مخصوصا بیمارانی که به داروخانه‌ها و مراکز درمانی هلال‌احمر جزو وظایف این جمعیت است؛ توانستیم طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت علی‌بابا منعقد کردیم به صورت رایگان بیماران را اسکان دهیم و هزینه ایاب ذهاب آن‌ها را پرداخت کنیم، همچنین تا سقف تعیین شده هم هزینه‌های درمان بیماران را پرداخت کردیم.

وی افزود: همچنین در بانک امانات پزشکی هلال‌احمر تاکنون ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است. ۵۸ ونتیلاتور بیمارستانی هم از سوی خیرین تهیه شده و در مجموع ۱۰۰ ونتیلاتور به وزارت بهداشت اهدا کردیم.

رییس سازمان داوطلبان درباره زلزله سی سخت بیان کرد: در این زلزله، هلال احمر توانست مشکلات را حل کند، اما اکر این زلزله بزرگتر و خطرناک‌تر بود، نیاز داریم از قبل با تشکل هاب مردم نهاد تمرین عملیاتی داشته باشیم. یعنی ما به عنوان مسئول امداد و نجات، با خیرین باید هماهنگ‌تر اشیم.

وی درباره مدل اجرایی سال۱۴۰۰ گفت: جذب و مشارکت ۱میلیون داوطلب ۱۰۰سازمان مردم و نهاد ۵۰۰ بنگاه اقتصادی ۱۰۰سازمان رسمی همکار جمعیت جز برنامه‌های سال آینده ما است. 

میزان


۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط