صادق كوشكی در گفتگو با نما:

اصلاح‌طلبان برای ماندن در قدرت دست به هر كاری می زنند

عکس خبري - اصلاح‌طلبان براي ماندن در قدرت دست به هر کاري مي زنند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: واقعیت این است،اصلاح طلبان به قدری به قدرت عادت كرده اند كه حاضر هستند برای بقای قدرت هرحركتی را انجام دهند و به قانونی و اخلاقی بودن آن حركت اعتقادی ندارند.

صادق کوشکی استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار نما،با اشاره به نامه نگاری رئیس دولت اصلاحات به یک مقام عالی رتبه که از سوی اصلاح طلبان اعلام شده است، گفت: می خواهند با این اقدامات تحرکی به حامیان خود بدهند چون بدون حضور آنها در رقابت سرنوشت ساز انتخابات بازنده خواهند بود و به نوعی باید حضورشان را در صحنه سیاسی کنار بگذارند و از قدرت خداحافظی کنند.

وی افزود: به همین جهت برای شکل گیری فضای جدید در عرصه سیاسی به این روش جدید-نامه نگاری-روی آورده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه متن نامه منتشر نشده است، اظهار داشت:رئیس دولت اصلاحات تلاش کرده با این کار از شخص اول نظام امتیاز بگیرد و به نوعی به دنبال حرکت رو به جلو بود،در اصل با این تکنیک می خواهند یک نفس تازه ای در بین حامیان خود ایجاد کنند.

کوشکی هدف این نامه نگاری ها را استراتژی جدید انتخاباتی جریان اصلاحات عنوان کرد و اضافه کرد: آنها می خواهند از این طریق از حامیان و طرفداران خود بخواهند در انتخابات پیش رو پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این هم "موسوی خوئینی ها" نامه ای به رهبر انقلاب ارسال کرده بود،تاکید کرد:نامه نگاری های آقایان اصلاح طلب از نوع توبه کردن و ابراز پشیمانی نیست؛ از نوع طلب کاری است و ربطی هم به حوادث سال ۸۸ ندارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: در واقع با این نامه نوشتن ها گارد طلب کاری می گیرند و نامه موسوی خوئینی ها هم از همین جنس بود.

کوشکی گفت: آنها می خواهند به حامیان خود یادآوری کنند که ما از نظام امتیاز می گیریم به عبارت دیگر یک جور "گردن کلفتی" می کنند.


وی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبان علی رغم حمایت از دولت در انتخابات،مدتی است پروژه عبور از "روحانی " را کلید زده اند و حاضر به پاسخگویی نسبت به ناکارآمدی دولتی ها نیستند،اظهار داشت: واقعیت این است،اصلاح طلبان به قدری به قدرت عادت کرده اند که حاضر هستند برای بقای قدرت هرحرکتی را انجام دهند و به قانونی و اخلاقی بودن آن حرکت اعتقادی ندارند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: روزی لازم باشد برای پیروزی در انتخابات "تکرار می کنند " و همان دولتی که با "تکرار" آنها سرکار آمده را "رحم اجاره ای" می نامند!

کوشکی اضافه کرد:روز دیگر اعلام می کنند،"روحانی" در انتخابات گزینه ما نبود و مجبور شدیم از او حمایت کنیم، فردا هم ممکن است گارد دیگری اتخاد کنند.

وی گفت:نباید از آقایان اصلاح طلب توقع اقدامات اخلاقی، قانونی و منطقی داشت؛تنها منطق مورد پذیرش آنها(اصلاح طلبان)بقای قدرت به هر قیمتی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط