درج نماد یك شركت دارویی در فرابورس

عکس خبري -درج نماد يک شرکت دارويي در فرابورس

شركت داروسازی دانا با نماد معاملاتی "ددانا" در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.


به گزارش نما، شرکت داروسازی دانا (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و سی و نهمین نماد معاملاتی(شصت و نهمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرکت که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت سال ۹۷ نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت و در تاریخ ۱۶ تیر امسال پذیرش شده، با نماد معاملاتی "ددانا" در گروه مواد و محصولات دارویی، زیرگروه تولید داروهایی شیمیایی و گیاهی با کد ۱۱۵۸۵ روی تابلوی فرابورس ایران نشسته است.

شایان ذکر است شرکت داروسازی دانا در شهر تبریز و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با زیربنای ۷۰ هزار متر مربع احداث و در سال ۱۳۷۷ رسما افتتاح شده و به جمع شرکت‌های دارویی کشور پیوسته است.

این شرکت بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیک در منطقه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات نهایی در کشور می‌باشد.

بخش تولید مواد موثره دارویی این شرکت، دارای بزرگترین ظرفیت‌های تولید مواد اولیه آنتی بیوتیک‌های خوراکی و همزمان تنها تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیک های تزریقی در منطقه است. در بخش تولید دارو، نیز این شرکت با داشتن ۲۲ خط تولید پیشرفته انواع داروها، بزرگترین تولیدکننده محصولات سافت ژل درکشور بوده و همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اشکال دارویی ویال تزریقی، قرص، کپسول، سوسپانسیون خوراکی و ساشه در کشور می‌باشد.

همچنین خطوط تولید آب مقطر، قطره های چشمی تک دوز و مولتی دوز، سرم و نیز خطوط تولید شیشه ویال و پوکه کپسول از جمله پروژه های در حال احداث و بهره برداری شرکت می باشند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط