وزرای احمدی نژاد آماده ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سیل خروشان احمدی نژادی ها برای رسیدن به پاستور

عکس خبري -سيل خروشان احمدي نژادي ها براي رسيدن به پاستور

چیزی كه در این میان جلب توجه می كند سیل گسترده ی نامزدی وزیران دوره ی احمدی نژاد است. شاید بتوان گفت هیچ رئیس دولتی مانند محمود احمدی نژاد وزرای آماده برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد.

به گزارش نما چیزی تا برگزاری انتخابات 1400 باقی نمانده است و روز به روز بر تعداد نامزدهای این انتخابات افزوده می شود . از نام‌های مختلفی به عنوان نامزدهای احتمالی در فضای سیاسی کشور یاد می شود که در این میان بعضی از آنها به صراحت از قصد خود برای حضور در انتخابات سخن گفته اند. امابرخی دیگر با وجود اینکه نام های آنها توسط جریان های مختلف به عنوان نامزد احتمالی مطرح شده است هنوز از قصدشان برای ورود به میدان رقابت‌ سخنی به میان نیاورده اند ، با این حال تحلیل‌ و تفسیرهای زیادی حول محور نامزدی آنان در فضای رسانه ای کشور مطرح می‌شود.
چیزی که در این میان جلب توجه می کند سیل گسترده ی نامزدی وزیران دوره ی احمدی نژاد است. شاید بتوان گفت هیچ رئیس دولتی مانند محمود احمدی نژاد وزرای آماده برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم و وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خبر داده است. حاجی بابایی با اشاره به کاندیداتوری اش در انتخابات پیش رو گفت: من یک طرف قضیه هستم، یک طرف دیگر مردم هستند. ۵۰ درصد ما راضی هستیم، ۵۰ درصد هم مردم باید بخواهند

صادق خلیلیان وزیر کشاورزی دولت دهم هم با اعلام نامزدی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: حضور در عرصه انتخابات تصمیم خودم است باید اجازه دهیم مردم گزینه‌ها را انتخاب کنند. آمده‌ام تا گزینه مردم باشم. گزینه کسی نیستم و به‌صورت مستقل خواهم آمد. در روزهای آینده در اطلاعیه‌ای برنامه‌ها و مواضع خود را به اطلاع عموم می‌رسانم.
فریدون عباسی نماینده فعلی مجلس که سابقه ریاست بر سازمان انرژی اتمی دولت احمدی نژاد را دارد هم در گفتگویی (به نقل از جماران)؛ با اشاره به دوران مدیریت‌اش در سازمان انرژی اتمی و شهادت محسن فخری زاده گفت:« برای ریاست جمهوری به بنده پیشنهاد داده‌اند. نه این حزب ها و دستگاه هایی که هستند. اینها اصلاً متصور نیستند که ما آدمیم! همه می‌خواهند در ۵۰، ۶۰ نفر؛ میگویند: این، این و این؛ افراد را می سازند یا ممنوع التصویرت می کنند! یک عده ای آمده اند سراغ بنده و گفته اند که هستی؟ من هم گفتم: بله هستم! بعد از شهادت فخری زاده گفتم هستم! گفتند: چرا؟ گفتم چون شهریاری شهید شد من شدم رئیس انرژی اتمی؛ خرسند [امام جمعه کازرون] شهید شد، من شدم نمایندۀ کازرون! حالا فخری زاده شهید شد من باید بروم و رئیس جمهور بشوم! به همین سادگی!»

رستم قاسمی وزیر احمدی نژاد که مدتی وزارت نفت را اداره می‌کرد هم غیر رسمی اعلام نامزدی کرده است.

چهره دیگری که از اعضای کابینه احمدی نژاد برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام نامزدی کرده محمد ناظمی اردکانی است. ناظمی اردکانی ۶۶ ساله اولین وزیر تعاون در دولت محمود احمدی‌نژاد بود که در سال ۱۳۸۵ کنار گذاشته شده و محمد عباسی جایگزین وی شد.

صادق محصولی وزیر کشور احمدی‌نژاد در سال ۸۸ و بعد هم وزیر رفاه و تأمین اجتماعی یکی دیگر از گزینه‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ است.

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی احمدی‌نژاد هم گرچه شخصا و رسما خودش هنوز اعلام نامزدی نکرده؛ با این‌حال نامش در رسانه‌ها در فهرست نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان به‌عنوان گمانه‌زنی همواره آورده می‌شود.

«محمد عباسی» وزیر پیشین ورزش و جوانان در دولت دهم هم از آمادگی خود برای حضور در انتخابات خبر داده، در مصاحبه‌ای گفت: با وجود اینکه در انتخابات قبلی به نفع آیت الله رئیسی کنار رفتم، اگر زمان نزدیک به انتخابات احساس کنم کاندیدایی برتری دارد و مورد اقبال مردم است، به او کمک می‌کنم، البته انتظار دارم اگر فرد مورد اقبال مردم هم من بودم دوستان تمکین و کمک کنند.

امیر محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری دولت دهم هم با شعار «بازگشت اخلاق و اتکا به توان داخلی» کاندیداتوری خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه همواره در فضای اداره کشور بوده و در این عرصه فعالیت کرده‎ام، اظهار داشت: با هدف خدمت به کشور و تلاش برای بازگشت اخلاق در موعد قانونی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت‌نام خواهم کرد.

۱۴۰۰/۲/۴

اخبار مرتبط