حسین زهی در گفتگو با نما:

طرح مسكن ملی برای قشر ضعیف مناسب نیست

عکس خبري -طرح مسکن ملي براي قشر ضعيف مناسب نيست

نایب رئیس كمیسیون عمران مجلس گفت: مسكن ملی به خاطر هزینه اولیه‌ای كه باید پرداخت شود، مناسب دهك‌های بالای درآمدی است و دهك‌های پایین خیلی توانایی پرداخت هزینه اولیه آن را ندارند.

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار نما، با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه دولت موظف است، واحدهای مسکونی بسازد و در اختیار مردم قرار دهد، گفت: در اصل ساخت مسکن از وظایف ذاتی دولت محسوب می‌شود و اینکه آقای روحانی می‌گوید ساخت مسکن از وظایف ذاتی دولت نیست و دولت فقط موظف است وام و تسهیلات ساخت مسکن ارائه دهد، یک دروغ بزرگ و فرار از پاسخگویی و فرار از مسئولیت است.

وی مسکن مهر را طرحی بسیار خوب توصیف کرد که توسط دولت تدبیروامید متوقف شد، افزود: البته مسکن مهر در کنار مزایای فراوانش، معایبی هم داشته، اما به طور کلی مزایایش به مراتب بسیار زیاد است. ایکاش دولت حسن روحانی این طرح را متوقف نمی‌کرد تا امروز شاهد اجاره‌نشینی 40 تا 45 درصد از شهروندان تهرانی و سایر کلان‌شهرها نبودیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در مقایسه طرح ملی مسکن با مسکن مهر این‌چنین عنوان کرد: مسکن ملی به خاطر هزینه اولیه‌ای که باید پرداخت شود، مناسب دهک‌های بالای درآمدی است و دهک‌های پایین خیلی توانایی پرداخت هزینه اولیه آن را ندارند، اما مسکن مهر طرحی بود که به واسطه آن دهک‌های پایین هم می‌توانستند با کمترین هزینه خانه‌دار شوند.

حسین‌زهی گفت: دولت سیزدهم باید نگاهی ویژه در زمینه تأمین مسکن که یکی از خواسته‌های بحق مردم است داشته باشد و امیدواریم دولت همان‌طور که در شعارهای خود که مردم به آن‌ها رأی دادند به این موضوع توجه داشته باشد. همچنین مبنای کار در دولت سیزدهم باید ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه باشد.

او با بیان اینکه در مجلس یازدهم طرح جهش تولید مسکن مصوب شده که در حال تبدیل به قانون است و براساس آن دولت موظف شده سالانه یک میلیون مسکن برای دهک‌های پایین احداث کند، خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه حتماً پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و در کنار این پیگیری‌ها هرگز از طرح مالیات بر خانه‌های خالی و جهش تولید مسکن کوتاه نخواهد آمد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی که بین دولت و مجلس به‌وجود می‌آید، مجلس بتواند برای مردم در زمینه مسکن اقدامات خوبی انجام دهد تا مصوبه احداث یک میلیون واحد مسکونی برای شهرها و حتی بیشتر از آن از طریق بنیاد مسکن برای روستائیان محقق شود.

۱۴۰۰/۴/۲۶

اخبار مرتبط