تحت پیگرد نبودن عاملان كشتار بومیان در كانادا

عکس خبري -تحت پيگرد نبودن عاملان کشتار بوميان در کانادا

پیدا شدن گورهای دسته جمعی بومیان در كانادا با واكنش‎ها و انتقادهای زیادی روبرو شده است.


به گزارش نما، بسیاری از کودکان بومی در مدارس شبانه روزی کانادا مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفتند؛ گمان می‌رود که هزاران کودک بومی در این مدارس جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش «الجزیره»، از اواخر قرن ۱۸ تا سال ۱۹۹۶، کانادا ۱۵۰ هزار کودک بومی را از خانه‌های خود خارج کرد و آن‌ها را وادار به ورود به موسساتی کرد که توسط کلیسا اداره می‌شدند.


این کودکان در آنجا مجبور بودند موهای بلند خود را کوتاه کنند و از صحبت با زبان و انجام فرهنگ خود منع شده بودند.

هدف کانادا نابودی فرهنگ بومیان این کشور برای در دسترس قرار دادن زمین و منابع برای مهاجران بود.

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا، که روندی طولانی و مستند از داستان بازماندگان جمع آوری می‌کرد، نتیجه گرفت که این عمل نسل کشی فرهنگی بومیان کانادایی بود.

در سال ۲۰۱۶، دولت کانادا بیش از ۵ هزار سوء استفاده کننده را شناسایی کرد، اما تا به امروز هیچ فرد یا موسسه‌ای تحت قانون جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی، قانونی فدرال که در سال ۲۰۰۰ تصویب شده است، مورد اتهام قرار نگرفته است.

تنها تعداد کمی از کشیش‌ها به تجاوز جنسی متهم شدند، اما به گفته وکلای آشنا به موضوع، هیچ یک از آن‌ها به ارتکاب قتل متهم نشده‎اند.

اکتشافات اخیر گورهای بی نام و نشان کودکان بومی در محوطه اطراف مدارس شبانه روزی سابق، باعث تحریک گروه‌های بومی و وکلا شده است تا از مقام‎های کیفری بخواهند علیه دولت کانادا، کلیساها و مجرمان حاضر در این مدارس اقدام کنند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۴/۲۶

اخبار مرتبط