علت اختلال در خطوط بی آر تی چیست؟

عکس خبري -علت اختلال در خطوط بي آر تي چيست؟

معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران با بیان اینكه از نظر تعداد ناوگان مشكل حادی در خطوط بی آر تی نداریم، گفت: احساس كمبود اتوبوس در خطوط بی آر تی به نحوه بهره‌برداری مربوط می‌شود.

به گزارش نما، مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، درباره کمبود اتوبوس در خطوط بی آر تی، اظهار کرد: احساس کمبود اتوبوس در خطوط بی آر تی ارتباطی با تعداد ناوگان ندارد و به نحوه بهره‌برداری مربوط می‌شود.


وی ادامه داد: یکی از دلایل آن راه دادن خودروهای شخصی به خطوط ویژه است؛ پلیس به دلیل ازدحام خودروها در ساعات اوج ترافیک، به خودروها اجازه ورود به شبکه بی آر تی را می‌دهد و باعث اختلال در این سامانه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: علاوه بر این، زمان‌بندی اعزام ناوگان در اتوبوسرانی بهینه‌سازی نشده و می‌توان گفت این امر به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود؛ اتوبوس‌ها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جا به جا شوند چراکه در برخی ساعات، اتوبوس‌های برخی خطوط مسافران بسیار کمی دارند و همان زمان شاهد خطوط شلوغ هستیم و مدیریت این وضعیت با مشاهده اپراتور و به صورت دستی انجام می‌شود که شیوه‌ای منسوخ‌ شده‌ای در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه مدیریت زمان‌بندی اعزام اتوبوس‌ها باید به صورت مکانیزه تبدیل شود، گفت: ما به دنبال موضوعات نرم‌افزاری در سامانه‌های مختلف هستیم تا مدیریت به‌روز در اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام شود اما از نظر تعداد ناوگان مشکل حادی در خطوط بی آر تی نداریم.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۸/۲۴

اخبار مرتبط