روایت دردناك رییس اورژانس از مزاحمت‌های تلفنی

عکس خبري -روايت دردناک رييس اورژانس از مزاحمت‌هاي تلفني

رییس سازمان اورژانس كشور گفت: باید برای افرادی كه از خدمات اورژانس سوء استفاده و یا ایجاد مزاحمت می‌كنند جرایم قانونی در نظر گرفته شود.

به گزارش نما، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در خصوص تشکیل اورژانس بانوان گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از پذیرش نیروی انسانی ما را بانوان تشکیل می‌دهند و هم اکنون بانوان در حال آموزش دیدن در رشته‌های فوریت‌های پزشکی در دانشگاه هستند و همچنین تقریبا تمامی نیروهای پاسخگو به شماره ۱۱۵ را بانوان تشکیل می‌دهند که دارای مدرک کارشناسی پرستاری هستند البته آن‌ها شرایط خاصی دارند و اینگونه نیست که با جذبشان بتوانیم به راحتی پایگاه‌های اورژانس را افزایش دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه مرکز یک پایگاه اورژانس بانوان داریم که در حال خدمات رسانی به مردم است، ادامه داد: به امید خدا هنگامی که بانوان تحت آموزش فارغ‌التحصیل شوند می‌توانند در افزایش پایگاه‌های شهری به ما کمک کنند و به عنوان کارشناس فوریت‌های پزشکی در آمبولانس‌ها فعالیت داشته باشند.


رییس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که آیا تکنسین‌های خانم تنها برای بیماران خانم اعزام می‌شوند؟، اظهار کرد: این تکنسین‌ها می‌توانند برای همه افراد اعزام شوند، اما برای رسیدن به این امر که بانوان در خواست تکنسین خانم دهند، باید تعداد ماموریت‌های ما کمتر از حد نیاز باشد و این در حالی است که ممکن است در برخی از ماموریت‌های ما به دلیل نبود آمبولانس در یک پایگاه از یک پایگاه دورتر خودروی امدادی اعزام کنیم.

میعادفر با بیان اینکه اگر در یک پایگاه نیروی خانم حضور داشته باشد و فرد تماس گیرنده با آمبولانس در خواست نیروی خانم داشته باشد، حتما این اقدام را انجام می‌دهیم و برای بیمار تکنسین خانم اعزام می‌کنیم، افزود: اما اگر نیروی خانم در پایگاه نباشد، با وجود در خواست فرد تماس گیرنده نمی‌توانیم این اقدام را انجام دهیم و برای او آمبولانس عمومی اعزام می‌کنیم.

بیشترین و کمترین تماس با اورژانس به کدام شهرهای کشور اختصاص دارد؟

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین و کمترین تماس‌ها با اورژانس به کدام شهرهای کشور اختصاص دارد؟، توضیح داد: بیشترین تماس‌ها مربوط به تهران و بعد از آن سایر کلانشرها است و کمترین تماس‌ها هم به شهرهای حاشیه‌ای اختصاص دارد.

میعادفر اشاره به اینکه تعداد استان‌های کشور با تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است و در حال حاضر ۳۱ استان و ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی داریم و هر دانشگاه مستقل است، عنوان کرد: قطعا در شهرهای کوچک میزان تماس با اورژانس کمتر از کلانشهرها است.

آمار مزاحمت‌های تلفنی تغییر کرده است؟

رییس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمار مزاحمت‌های تلفنی در حال حاضر با تغییر همراه بوده است؟، متذکر شد: در برخی از این تماس‌ها هیچ مکالمه‌ای صورت نمی‌گیرد و همکاران ما یه محض اینکه پاسخ می‌دهند، ارتباط قطع می‌شود و به نظر می‌رسد که افراد شماره ما را اشتباه گرفته اند و بخشی دیگر از اینگونه تماس‌ها هم با وجود امکان تشخیص شماره وجود دارند.

وی افزود: باید برای افرادی که از خدمات اورژانس سوء استفاده و یا ایجاد مزاحمت می‌کنند، جرایم قانونی در نظر گرفته شود و این افراد باید مجازات شوند تا کسی به خودش اجازه ندهد، چنین اقداماتی را انجام دهد. در حال حاضر در نهایت تلفن فرد قطع می‌شود، اما اگر جرایم قانونی برای اشخاص ایجاد کننده مزاحمت در نظر گرفته شود، می‌تواند در بازدارندگی نسبت به انجام این کار و کاهش این مزاحمت‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۹/۱۷

اخبار مرتبط