مرد طلبكار به دار مجازات آویخته شد

عکس خبري -مرد طلبکار به دار مجازات آويخته شد

مرد طلبكار كه به خاطر پس گرفتن پولش مرتكب قتل شده و از سوی قضات دادگاه به قصاص محكوم شده بود به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش نما، رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و چهارم اسفند سال ۱۳۹۶ و به‌دنبال گزارش قتل مردی میانسال در خانه‌اش حوالی لواسانات آغاز شد. خانواده مرد میانسال وقتی به خانه برگشته بودند، با جسد او در حالی مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و گوشی تلفن همراه، کارت‌های بانکی و مدارک و کلیدهایش به سرقت رفته بود. با اعلام این جنایت به پلیس تحقیقات در این پرونده آغاز شد.
گرچه در تحقیقات میدانی هیچ رد و سرنخی از قاتل به‌دست نیامد، اما تیم جنایی با چندین فرضیه در رابطه با این قتل مواجه شدند. فرضیه‌های متعدد مورد بررسی قرار گرفت، تا اینکه تیم جنایی در تحقیقات دریافتند که قربانی با مرد جوانی به نام حامد اختلاف مالی داشته است.
با این احتمال که حامد در این جنایت دست داشته است به سراغ او رفتند اما مشخص شد مرد جوان همزمان با قتل خشایار، ناپدید شده و همین مسأله احتمال اینکه او عامل قتل باشد را پررنگ‌تر کرد.بررسی‌ها برای یافتن حامد ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس دریافتند متهم فراری به خاطر اعتیاد و مصرف مواد مخدر بازداشت شده و در یکی از زندان‌های شمال شرق کشور به سر می‌برد.
با شناسایی حامد، پس از هماهنگی‌های قضایی، متهم از زندان به تهران منتقل شد و در تحقیقات به جنایت شبانه اعتراف کرد و گفت: مبلغی را به‌عنوان قرض به مقتول داده بودم اما هر بار که از او می‌خواستم پولم را برگرداند، بهانه می‌آورد. من واقعاً به پولم نیاز داشتم و همین مسأله هم عامل درگیری بین ما بود.
او ادامه داد: شب حادثه با مقتول تماس گرفته و زمانی که متوجه شدم او در خانه تنهاست، برای صحبت در خصوص بدهی به سراغش رفتم اما دوباره دعوایمان شد و ناخواسته چاقویی که داخل خانه بود برداشتم و چند ضربه به او زدم. وقتی خونین روی زمین افتاد کارت‌های عابر بانک و گوشی تلفن همراه مقتول را سرقت کرده و متواری شدم.
با تکمیل تحقیقات، پرونده حامد برای صدور حکم به شعبه دو دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. متهم در دادگاه به دفاع از خود پرداخت و از اولیای دم درخواست بخشش کرد. اما با توجه به درخواست خانواده مقتول برای قصاص، اعترافات او به قتل، بازسازی صحنه جنایت و مدارک و شواهد موجود در پرونده، قضات دادگاه حامد را به قصاص محکوم کردند.
با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، متهم سه ماه قبل پای چوبه دار رفت اما اولیای دم به متهم دو ماه مهلت دادند. از آنجایی که حامد موفق نشد در این مدت رضایت اولیای دم را جلب کند، با توجه به درخواست آنها، متهم هفته گذشته در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته و پرونده این جنایت بسته شد.
منبع: روزنامه ایران

۱۴۰۰/۱۰/۵

اخبار مرتبط