حجت الله فیروزی در گفتگو با نما:

مبارزه با كالای قاچاق در گرو افزایش كیفیت تولیدات داخلی است

عکس خبري -مبارزه با کالاي قاچاق در گرو افزايش کيفيت توليدات داخلي است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینكه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم كالای قاچاق در حوزه كالای لوازم خانگی وجود دارد، گفت: هم اكنون هم اگر تولیدكنندگان داخلی روی قیمت و كیفیت لوازم خانگی داخلی خوب عمل نكنند طبیعی است كه مردم نیاز خودشان را از طریق كالای قاچاق تامین خواهند كرد.

حجت الله فیروزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما ، گفت: با خروج کره ای ها از بازار لواز خانگی ایران ،ابتدا یک آسیبی به بازار ما وارد شد.

وی افزود: از همین رو ما با مشکل کمبود لوازم خانگی مواجه شدیم اما کسانی که قبل تر در حوزه لوازم خانگی فعال بودند، با ایجاد خط تولیدهای جدید و افزایش سرمایه گذاری اقدامات خوبی را انجام دادند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مجموعه های تولیدی در حوزه لوازم خانگی مورد حمایت دولت و مجلس قرار گرفتند توقع هست در این شرایط کسانی که این بازار را می گرداندند در راستای ایجاد اعتماد بیشتر اقداماتی را انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بازار لوازم خانگی در انحصار شرکت های داخلی قرار دارد، بیان داشت: ضرورت دارد تا تولیدکنندگان رعایت انصاف را در کیفیت و قیمت کالاها مد نظر قرار دهند.

فیروزی با بیان اینکه انحصار در کیفیت و قیمت اثر منفی می گذارد، بیان داشت: شاید مهمترین انتظاری که مردم و مسئولین از تولیدکننده لوازم خانگی دارند این است، حالا که این تولیدکنندگان مورد حمایت بی چون و چرای حاکمیت قرار گرفته اند ارتقای کیفیت را در برنامه خود قرار دهند.


این نماینده مجلس بیان داشت:اگر تولیدکنندگان کیفی سازی کنند قطعا بازار آینده از آن آنها خواهد بود. همچنین قیمت این کالاها باید قیمتی باشد که مصرف کننده بتواند قیمت کالا را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم کالای قاچاق در حوزه کالای لوازم خانگی وجود دارد، گفت: هم اکنون هم اگر تولیدکنندگان داخلی روی قیمت و کیفیت لوازم خانگی داخلی خوب عمل نکنند طبیعی است که مردم نیاز خودشان را از طریق کالای قاچاق تامین خواهند کرد لذا منطقی و بهتر این است که اگر تولیدکنندگان می خواهند این بازار را به نفع خودشان تمام کنند، کیفیت و قیمت را مدنظر قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: البته قیمت مواد اولیه در تولید لوازم خانگی هم افزایش پیدا کرده، به نظر بنده ضمن اینکه باید نظارت های دولت در این بخش بیشتر شود، از سویی دیگر باید نظارت های بیرونی هم اتفاق بیافتد تا انشالله این فرآیند به بازار ضربه ای وارد نکند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط