علت مسمومیت دانشجویان خوابگاه دختران مشخص شد

عکس خبري -علت مسموميت دانشجويان خوابگاه دختران مشخص شد

متخصص طب اورژانس بیمارستان رسول اكرم درباره علت مسمومیت دختران خوابگاه دانشجوییِ وابسته به دانشگاه فرهنگیان كه صبح امروز رخ داد و ۴۰ نفر از آنها را راهی بیمارستان كرد، توضیح داد.

به گزارش نما، متخصص طب اورژانس بیمارستان رسول اکرم گفت: ۱۸ نفر از دانشجویان مسموم‌شده‌ خوابگاه دانشجویی فرهیختگان به بیمارستان رسول اکرم منتقل شدند.

آیدین محمدولی‌پور با بیان اینکه با معاینه پزشکان بیمارستان مشخص شد این افراد به ویروسی که به تازگی منتشر شده است، مبتلا شدند، افزود: یک نفر از این دانشجویان مبتلا بوده و بقیه را هم درگیر کرده است.

محمدولی‌پور ادامه داد: از این ۱۸ نفر ۲ نفر با حال خوب مرخص شدند و از ۱۶ نفر، ۸ نفر در حال معاینه هستند و بقیه را هم منتظر جواب آزمایش‌هایشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این افراد با تب و اسهال آمدند و دچار ویروس بودند، ادامه داد: آمپول ضد تهوع برای آنها تزریق شد و تا ۲ یا ۳ ساعت آینده همگی ترخیص می شوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور هم در گفتگویی با فارس، با بیان این که ‌حال عمومی دانشجویانِ مسموم‌شده خوب است، گفت: خوابگاه نسیبه دانشگاه فرهنگیان در منطقه مرزداران قرار دارد که ۴۵ نفر از دانشجویان در این خوابگاه دچار علامت‌های مشکوک گوارشی شدند که ۷ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس بانوان برای اعزام دانشجویان به این مرکز مراجعه کردند و دانشجویان مسموم‌شده را به بیمارستان‌های امام خمینی،‌ رسول اکرم و شریعتی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه حال عمومی بیشتر دانشجویان خوب است، خاطرنشان کرد:‌ این موضوع مربوط به مسمومیت غذایی در شب گذشته بوده است. به طوری که از حدود یک بامداد علامت‌های مسمومیت این دانشجویان شروع شده اما برای مطمئن شدن از علت آن که آیا مسمومیت گوارشی بوده یا ویروسی در حال بررسی موضوع هستیم.

بلاغی، مسئول دانشگاه فرهنگیان استان تهران نیز با اشاره به بروز حادثه مسمومیت تعدادی از دانشجویان در خوابگاه نسیبه، خاطرنشان کرد: ‌از ساعت ۴ یا ۵ عصر دیروز تعدادی از دانشجویان این خوابگاه دچار علائم تب و تهوع شدند که این وضعیت از ۵ صبح امروز شیوع بیشتری پیدا کرد و این دانشجویان با آمبولانس‌های اورژانس به ۳ بیمارستان اعزام شدند.

او درباره علت اصلی این مسمومیت چیست، بیان کرد: استنباط و بررسی میدانی ما این است که علت مسمومیت، غذایی نیست اما باید موضوع بررسی شود.

منبع:همشهری آنلاین

۱۴۰۱/۳/۲

اخبار مرتبط