اختصاصی نما

حمله اصلاح طلبان به مسئولین در میدان

حمله اصلاح طلبان به مسئولين در ميدان

جریان اصلاح طلب در راستای اهداف دشمن به تخریب حضور مسئولین در میان مردم پرداختند، واقع این مشی اصلاح‌طلبان است كه برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از تیغ تخریب علیه اقدامات مثبت رقبای سیاسی خود استفاده كنند گرچه همواره رقبای خود را به این دست اقدامات متهم می‌كنند.

امیرحسین بهشتی- به گزارش نما ،  پس از حادثه ی سیل خسارت باری که در کشور رخ داد، مسئولان دولت سیزدهم با حضور در مناطق سیل‌زده، ضمن اطلاع میدانی از وضعیت هم‌وطنان و همدردی با آنان، تصمیمات مهم اجرایی  را برای امداد رسانی به سیل زدگان  گرفتند اما حضور مسئولان چندان به مذاق جریان اصلاح طلب خوش نیامد و به همین منظور در چند روز گذشته فعالین این جریان و رسانه های وابسته به آنها حضور مسئولین در مناطق سیل‌زده را  زیر سؤال برده و به تخریب آن پرداختند.

فاضل‌ میبدی ، حضور نمایندگان مجلس در مناطق سیل‌زده را با هدف بهره‌برداری سیاسی توصیف کرد و آن را مورد هجمه قرار داد. او گفت: «اینکه مسئولان مثلاً با حضور در محل سیل با کت‌وشلوار، درون گل‌و‌لای فرو روند و دوربین حضور این‌ها را از زوایای مختلف عکس بگیرد، مشکلی از مردم حل نمی‌کند و بهتر است به‌جای این کار در دفتر کارشان بروند و فکری برای درمان و چاره‌ای برای جلوگیری از این حوادث بیندیشند


روزنامه جمهوری اسلامی  نیز در همین راستا نوشت: برخی از نمایندگان مجلس، وزرا و شهردار تهران بالباس‌های رسمی و بدون تجهیزات کمک‌رسانی، با حضور در مناطق سیل‌زده استان تهران به‌ویژه امام‌زاده داوود با پاچه‌های گِلی عکس یادگاری گرفتند

روزنامه همدلی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز حضور شهردار تهران در میان مردم حادثه‌دیده را پوپولیسم خواند و نوشت:می‌گویند زاکانی با همان کفش‌های گلی به جلسه ستاد اربعین رفته است. منتقدان وی می‌گویند شهردار تهران با این اقدامات نمی‌تواند در ماجرای سیل اخیر، انتقادها را از خود کاهش دهد؛ به باور آنان مدیریت شهری تخصص و علم می‌خواهد نه حرکات پوپولیستی و فرورفتن در سیلاب و گل‌ولای!

روزنامه آرمان نیز با تیتر «پوپولیسم و بهره‌گیری برخی‌ها از فاجعه سیل»، نوشت: «سؤال اين است که بعد از حادثه سيل امام‌زاده داوود، آيا حضور علیرضا زاکانی و جمعي از نمايندگان مجلس که انتقادات عمومي را برانگيخته، از روي وظيفه بوده يا بيشتر يادگاري گرفتن عکس‌ها و بهره‌برداري سياسي از حادثه بازنمايي مي‌شود؟!».


روزنامه شرق هم از قافله عقب نماند  و در مطلبی نوشت: آتلیه عکاسی امامزاده داوود (ع)؛ توصیفی برای حضور پررنگ مسئولان با کت‌وشلوار میان خروارها گل‌ولای باقی‌مانده از سیل اخیر تهران بود که با نقد کاربران فضای مجازی بر عدم کارایی این نوع حضور و عناوین همدردی تصنعی با آسیب‌دیدگان همراه شد. بسیاری از کاربران معتقد هستند مرزهای رفتارهای پوپولیستی در سیل اخیر جابه‌جاشده است.

سایت اعتماد آنلاین هم با انتشار عکس وزیر اقتصاد در مناطق سیل‌زده، نوشت: «بازدید میدانی از سیل به وزیر اقتصاد چه ربطی دارد؟ شوآف بس است

ارائه ی نقد های غیر منصفانه و تخریب مدیریت جهادی دولت به منظور بهره برداری های سیاسی در سخنان فعالین جریان اصلاح طلب  و رسانه های آنان کاملا نمایان است، آنها از یک طرف شهردار تهران را به باد انتقاد می گیرند که چرا او چکمه به پا ندارد و با لباس رسمی به مناطق سیل زده رفته است و از طرف دیگر به وزیر اقتصاد که چکمه‌پوش به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور برای بررسی اوضاع به مناطق سیل زده رفته حمله می کنند و حرکت او را شواف می خوانند، این در حالی است که یکی از مهمترین وظایف مسئولین در شرایط بحرانی حضور میدانی برای فهم درست شرایط و سپس مدیریت کردن آن است .

در دولت مورد حمایت جریان اصلاح طلب زمانی که در نوروز سال 98 سیل در استان گلستان واقع شد،رئیس‌جمهور در قشم حضور داشت و تلفنی کار را دنبال می‌کرد. علاوه بر آن استاندار گلستان در خارج از کشور به سر می‌برد و این در حالی بود که سیل سطح وسیعی از این استان را فرا گرفته بود.در سیل خوزستان هم استاندار در خوزستان غایب بود همچنین در زلزله کرمانشاه که فوت 480 نفر از هم‌وطنانمان را در پی داشت اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی بعد از گذشت حدود 15 روز از زلزله، به کرمانشاه رفت و بدون اینکه کفش خود را از پای درآورد، وارد چادر زلزله‌زدگان شد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهر‌سازی دولت روحانی نیز پس از گذشت 10 روز از وقوع زلزله در کرمانشاه، به این استان رفت یا نجفی شهردار اصلاح طلبان،در سال 96 در هنگام زلزله و آلودگی هوای تهران، خارج از پایتخت حضور داشت.

همچنین «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران در زمان وقوع بارش های گسترده در تهران، در سفر تفریحی به سر می برد و به مردم توصیه می کرد که خودتان درخت ها را بتکانید!موارد این‌چنینی که در دولت مورد حمایت جریان اصلاح طلب  فراوان دیده می شود!

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و محسن منصوری استاندار تهران از جمله مسئولانی بودند که در محل سیل امامزاده داوود‌(ع) حضور یافتند، به میانه گل‌ولای رفتند و مشغول خدمت‌رسانی شدند. وزیر کشور همچنین به یزد رفت و از نزدیک پیگیر حل مشکلات مربوط به سیل شد.

سید ابراهیم رئیسی نیز به فیروزکوه سفرکرده و به‌صورت مستقیم عملیات امداد و نجات را تحت نظر گرفت. نقل‌شده است که رئیس‌جمهور گفته است که طاقت نداشتم اخبار را از دفترم دنبال کنم. گفتنی است، رهبر معظم انقلاب دیروز در پیامی ضمن ابراز همدردی عمیق با مصیبت‌دیدگان سیل در نقاط مختلف کشور و مطالبه تدابیر لازم برای ترمیم آسیب‌ها از مسئولان، از حضور سریع آنها در مناطق سیل‌زده و نیز از تلاش گروه‌های امدادی مردمی یا موظف برای کمک به سیل‌زدگان تشکر کردند.

اما جریان اصلاح طلب در راستای اهداف دشمن به تخریب حضور مسئولین در میان مردم پرداختند، واقع این مشی اصلاح‌طلبان است که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از تیغ تخریب علیه اقدامات مثبت رقبای سیاسی خود استفاده کنند گرچه همواره رقبای خود  را به این دست اقدامات متهم  می‌کنند.

۱۴۰۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط