تظاهرات نیویوركی‌ها در حمایت از معترضان تركیه

با ادامه تظاهرات ضد دولتی در تركیه، صدها نفر از مردم نیویورك برای اعلام همبستگی با معترضان ترك تظاهرات كردند و از اردوغان خواستند تا به حرف مردم تركیه گوش كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، صدها نفر از مردم آمریکا در نیویورک، روز گذشته (شنبه) با تکان دادن پرچم های ترکیه، با معترضان دولت آنکارا اعلام همبستگی کردند و با درخواست «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه که از معترضان ضد دولتی کشورش خواسته است به ناآرامی های مدنی پایان دهند، مخالفت کردند.

تظاهرات کنندگان آمریکایی که در پارک «زاکوتی» در «منهتن» تجمع کرده بودند، بنرهایی با خود حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «اردوغان به حرف مردمت گوش بده».

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات که همراه پسر ۴ ساله اش از «نیوجرسی» به منهتن آمده بود، اعلام کرد: ما اینجا هستیم تا آگاهی را بالا ببریم.

این معترض اعلام کرد که خشونت پلیس ترکیه و بازداشت معترضان مخالف سیاست های دولت اردوغان، هیچ دلیلی ندارد.

در ادامه این خبر به پیوستن گروهی از یونانیان و اعضای جنبش تسخیر به تظاهرات معترضان آمریکایی اشاره شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ناآرامی های ضد دولتی در ترکیه وارد دهمین روز شده است. این تظاهرات زمانی گسترش پیدا کرد که پلیس ترکیه تلاش کرد تا جمعیت معترض به اجرای سیاست های نوسازی دولت آنکارا که به صورت مسالمت آمیز در استانبول تحصن کرده بودند را متفرق کند.

اردوغان که پیشتر معترضان را عده ای چپاولگر خوانده بود و تاکید داشت که از اجرای طرح های نوسازی در ترکیه عقب نشینی نمی کند، با گذشت هشت روز از تظاهرات، در مقابل معترضان عقب نشینی کرد و گفت که آمادگی این را دارد که مطالبات دموکراتیک مخالفان دولت خود را گوش کند.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط