نام كلان شهر تهران را عوض می كنم

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به این نكته كه به طور قطع اگر به شورای شهر بروم همه تلاش خود را می‌كنم تا نام تهران را عوض كنم گفت: به نظر من اینكه به تهران می‌گویند كلان شهر واژه غلطی است و باید به تهران لقب ابرشهر بدهند

به گزارش نما به نقل از فارس، سید‌مهدی صادق مسئول کمیته اقشار ائتلاف شورای مردم صبح امروز با حضور در نشست خبری این ائتلاف در خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که چه عاملی باعث شد تا در انتخابات شورای شهر شرکت کند گفت: پاسخ به این سوال بسیار کار سختی است زیرا امروز ذهنیت جامعه نسبت به کاندیداها تفاوت کرده است.

وی افزود: متأسفانه امروز مردم نگاهشان غالبا به کاندیداهای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی این گونه است که گویا برای کاندیداها امتیازات خاصی قائل خواهد شد و همین امر باعث شده تا نیت صادقانه برخی کاندیداها مورد قبول واقع نشود.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: به هر حال شورای شهر و روستا تشکیل خواهد شد بنابر این برخودم فرض دانستم که با توجه به سوابق اجرایم و همچنین وجود نارسایی‌های که امروز در سطح شهر وجود دارد به میدان رقابت بیایم.

وی گفت: من تجربه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارم یک تجربه سیاسی بود اما به نظرم می‌رسد ما در مسائل فرهنگی، تفریحی، گردشگری، حتی محیط زیست و ترافیک امروز در شهر تهران نقایصی را شاهدیم که باید برای آنها فکری کرد.

صادق با اشاره به این نکته که به طور قطع اگر به شورای شهر بروم همه تلاش خود را می‌کنم تا نام تهران را عوض کنم گفت: به نظر من اینکه به تهران می‌گویند کلان شهر واژه غلطی است و باید به تهران لقب ابرشهر بدهند.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تصریح کرد: امروز تهران به اندازه 5 استان وسعت پیدا کرده و همه امکانات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تفریحی در تهران متمرکز شده است و همین امر باعث شده تا مهاجرت‌های وسیعی از سراسر کشور به این استان صورت گیرد.

صادق گفت: همین مهاجرت‌ها زمینه حاشیه‌نشینی را در اطراف تهران فراهم کرده و از همین رو باید برای تهران فکری کرده و این شهر را از معضلاتش نجات دهیم زیرا نجات تهران برای کل کشور مفید خواهد بود.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر به تجربه برخی از کشورهای پیشرفته جهان اشاره کرد و گفت: همانطور که در خیلی از کشورها پایتخت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی متفاوت است گفت: ما هم باید در زمینه تهران به نقطه‌ای برسیم که از دیگر شهرها برای ظرفیت پایتخت‌شدنشان استفاده کنیم.

وی گفت: امروز هزینه‌هایی در شهر تهران می‌شود که به واقع ضرورتی ندارد اما به خاطر مهاجرت و گستردگی تهران این هزینه‌های غیرضروری به شهر تحمیل شده است.

صادق همچنین در پایان خواست که شورای نگهبان بعد از انتخابات هزینه تبلیغات برخی از کاندیدهای شورای شهر را بررسی کند.

۱۳۹۲/۳/۲۰

اخبار مرتبط