عضو كميسيون اجتماعي مجلس:

تعطیلات رسمی كم نمی شود

طرح كاهش تعطیلات كه از دوره‌های قبل مجلس مطرح بود دوباره سال قبل توسط برخی نمایندگان اعلام شد. اما هنوز تكلیف آن مشخص نیست.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: طرح کاهش تعطيلات که از دوره‌هاي قبل مجلس مطرح بود دوباره سال قبل توسط برخي نمايندگان اعلام شد. اما هنوز تکليف آن مشخص نيست.

سالهاست که نمايندگان دوره‌هاي مختلف مجلس معتقدند براي افزايش بهره‌وري اقتصادي بايد روزهاي تعطيل در ايران کم شود و طرحهاي گوناگوني هم در اين باره داده شده است. به تازگي هم عضو هيات رئيسه مجلس اعلام کرده که در صورت تصويب، 7‌روز از تعطيلات رسمي‌کشور کم مي‌شود.

در همين باره با عباس صلاحي، عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت‌و‌گويي را انجام داده‌ايم که مي‌خوانيد:

گويا قرار شده که در صورت تصويب 7 روز از تعطيلات کم شود. آيا اين موضوع در کميسيون اجتماعي هم مطرح است؟

بله اما هنوز تصميمي‌گرفته نشده چون نه تنها در کميسيون بلکه اکثر نمايندگان با اين طرح مخالف هستند.

اين تعطيلات چه روزهايي هستند؟

طبق اين طرح 7 روز از 25 روز تعطيلات رسمي‌کم مي‌شود؛‌ تعطيلات ملي نظير 12 فروردين، 29 اسفند، 15خرداد و يکي از روز‌هاي تعطيلات چهار روزه عيد از تقويم حذف و از ديگر سو تعطيلاتي نظير شهادت امام رضا(ع)، امام صادق(ع) و حضرت زهرا(س) نيز تنها در شهر‌هاي مشهد و قم تعطيل اعلام مي‌شوند.

دليل مخالفت‌ها براي کاهش تعطيلات چيست؟

به نظر من و مخالفان اين طرح کم کردن تعطيلات تاثيري در بهره‌وري اقتصادي ندارد. با حذف تعطيلات مذهبي، ملي واعياد ما به سنت چندين ساله کشور لطمه مي‌زنيم. به جاي پاک کردن صورت مساله بايد مشکل را از ريشه حل کرد و به فکر افزايش بهره‌وري در اداره‌هاي دولتي باشيم، چون الان در ادارات حدود يک ساعت کارمفيد انجام مي‌شود.

بنابراين دوباره طرح کاهش تعطيلات بررسي نمي‌شود؟

بعد از تعطيلات تابستاني مجلس اين طرح را بررسي مي‌کنيم و دلايل مخالفت و رد آن اعلام مي‌شود. اما به نظر من به جاي اين کار بايد فرهنگ حذف بين‌التعطيلي را گسترش بدهيم و ساعت کار مفيد را به ويژه در اداره‌هاي دولتي بالا ببريم.

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط