انتقاد شدید "اردوغان" از كشورهای عربی و غربی درباره تحولات "مصر"

نخست وزیر "تركیه" طی اظهاراتی با انتقاد شدید از موضع كشورهای غربی و عربی درباره تحولات مصر، آنان را به اعمال سیاست‌های دوگانه درقبال سرنگونی دولت "محمد مرسی" متهم كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر "ترکیه" طی اظهاراتی با انتقاد شدید از موضع کشورهای غربی و عربی درباره تحولات مصر، آنان را به اعمال سیاست‌های دوگانه درقبال سرنگونی دولت "محمد مرسی" متهم کرد.

اردوغان در دیدار با سفرای کشورهای غربی و عربی گفت: کشورهایی که به دموکراسی اهمیت می‌دهند و آن را می‌پذیرند، نباید در واکنش به این گونه مسائل بر اساس معیارهای دوگانه رفتار کنند و هنگامی که چیزی غلط است باید آن را به زبان بیاورند.

دولت "ترکیه" به عنوان یکی از سرسخت‌ترین منتقدان کودتایی که اوایل ماه جاری میلادی در مصر رخ داد، بارها سکوت کشورهای عربی و غربی نسبت به عزل مرسی را محکوم کرده است.

تحلیل‌گران سیاسی بر این عقیده هستند که سقوط دولت اخوان‌المسلمین ضربه‌ای سنگین به مدل حکومت‌مداری "ترکیه" به رهبری حزب حاکم عدالت و توسعه است که از کشورهای منطقه خواسته بود تا از مدل این کشور پیروی کنند و مصر اولین کشوری بود که به رهبری اخوان‌المسلمین سعی کرد از آن پیروی کند.

۱۳۹۲/۴/۲۹

اخبار مرتبط