لایحه واگذاری نمایشگاه به سازمان صدا و سیمابه مجلس تقدیم شد

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام كرد: لایحه واگذاری شركت نمایشگاه های بین المللی به سازمان صدا و سیما از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه واگذاری شرکت نمایشگاه های بین المللی به سازمان صدا و سیما که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای تصویب تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به مسئولیت راهبردی و بی بدیل سازمان صدای وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله و خنثی سازی تهاجم گسترده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی استکبار به ویژه هزاران شبکه ماهواره ای و با عنایت به افزایش ماموریت های این سازمان در راه اندازی شبکه های جدید ملی و برون مرزی و گسترش تولیدات رسانه‌ای و سرمایه گذاری در عرصه فناوری های نوین به ویژه در فضای مجازی و نظر به ضرورت پشتیبانی متناسب با این اهداف و در راستای جلوگیری از فعالیت های پراکنده که موجب افزایش هزینه های بیت المال و در برخی از موارد مشکلات امنیتی می‌شود و با توجه به موقعیت محل دائمی نمایشگاه های بین المللی و در راستای مساعدت برای تامین املاک مورد نیاز سازمان یاد شده، لایحه واگذاری شرکت نمایشگاه های بین المللی به سازمان صدا و سیما برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.

بر اساس ماده واحده این لایحه، شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کلیه دارایی ها، اموال و تعهدات به سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران واگذار می شود.

سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است تا پنج سال امکانات لازم را در محدوده محل دایمی برای برگزاری نمایشگاه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

۱۳۹۲/۵/۷

اخبار مرتبط