سخنگوي دولت در نشست خبري:

اصلاح قانون بازگشایی "ال‌سی"

نشست خبری محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت دقایقی پیش در پاستور آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نشست خبری محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت آغاز شد.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از بیان خطیب نماز جمعه مبنی بر اینکه انتظار مردم این است که دولت اقداماتی در عرصه اقتصادی انجام دهد، بسیار تشکر می‌کنیم که منویات مردم را بیان می‌کنند و ما نیز باید از خدمات دولت اطلاع‌رسانی کنیم.

وی افزود: دولت ۳ برنامه کوتاه مدت که یک ماهه، میان مدت که چند ماهه است و بلند مدت که در قالب برنامه پنجم توسعه خواهد بود را دارد. تدوین برنامه ششم توسعه از سال آینده آغاز می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: بانک مرکزی موظف شد تا پایان مهر ماه نسبت به بازنگری و اصلاح مقررات مربوط به بازگشایی اعتبارات اسنادی ال‌سی اقدام کند. همچنین موظف شد مدیریت تقاضای ارز را از طریق واردات کالاها با وزارت صنعت انجام دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: کمرگ موظف شد که سرویس ارزیابی ویژه برای واحدهای تولیدی در گمرگات کشور ایجاد کند.همچنین موظف شد ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی را به صورت نسیه یا نگهداری بخشی از کالا انجام دهد.

نوبخت تصریح کرد: صندوق توسعه ملی مکلف شد تا حداکثر دو ماه علاوه بر بهبود روش‌های اجرایی، منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری را در اختیار بخش غیر دولتی قرار دهد. همچنین معاونت نظارت راهبردی دولت موظف شد حداکثر ظرف سه ماه با همکاری دستگاه‌ها نسبت به تقویت و عملیاتی کردن راهکارهای اجرایی منجر به تصفیه بدهی دولت به پیمانکاران و مشاوران طرح های تملک دارایی اقدام کند.

وی افزود: وزارت کشاورزی موظف شد با همکاری وزارت اقتصاد و خارجه حداکثر ظرف ۲ ماه سازوکار اجرایی کشت فرازمینی در دیگر کشورها یعنی حمایت بیمه‌ای و دانش فنی و حقوق مربوط به خروج موقت ماشین آلات کشاورزی را فراهم کند.

۱۳۹۲/۶/۲۵

اخبار مرتبط