موضع ضعیف دولت دلیل تصویب قطعنامه اتحادیه اروپایی

عکس خبري -موضع ضعيف دولت دليل تصويب قطعنامه اتحاديه اروپايي

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی كشور با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپایی، گفت: دولت باید با احضار سفیران اروپایی و برخورد قاطع، اروپا را مجبور به عذرخواهی كند.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، داوود گودرزی جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ضمن محکوم کردن قطعنامه‌ای که اخیرا توسط پارلمان اروپا به تصویب رسیده است، گفت: وقتی مجموعه سیاست‌های امریکا و غرب را مرور می‌کنیم، به یک جمع بندی می‌رسیم که آنها می‌خواهند با فشار بیشتر، ما را دچار ضعف کنند که این قطعنامه و دیگر اتفاقات نیز در همین راستا و برای اعمال فشار بیشتر به ما است.
گودرزی ادامه داد: یکی از اتفاقات اشتباهی که در مذاکرات اخیر توسط دولت جدید رخ داد این بود که نمایندگان این دولت در پای میز مذاکره از موضع ضعف صحبت کردند و اروپا، امریکا و غرب را به این اشتباه انداختند که ایران به خاطر فشار تحریم‌ها به پای میز مذاکره آمده است.
جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطر نشان کرد: نظام سلطه فهمیده که هرجا فشارهایی که می‌آورد کارساز باشد می‌تواند فشار را بیشتر کند تا با این روش به اهداف خود دست یابد.
گودرزی در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با نرمش قهرمانانه، افزود: متاسفانه دولتمردان ما، به قسمت قهرمانانه این پیام توجه کمی داشتند و به آن ضعیف پرداختند.
وی اظهار داشت: در تحلیل چنین رفتارهایی که اخیرا از طرف مقابل سر می‌زند به این نتیجه می‌رسیم که دو اشتباه بزرگ در این رابطه انجام شده است، یکی از طرف دشمن که با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، هنوز ملت و نظام ایران اسلامی را نشناخته و احساس می‌کند با فشار می‌تواند به نتیجه برسد و اشتباه دیگر توسط دولتمردان ما بود که در رابطه با برخوردها و رفتارهای دشمن موضعی ضعیف گرفته و قاطعانه پاسخ گستاخی‌های آنها را نداده‌اند.
جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به قطعنامه‌ای که پارلمان اروپا تصویب کرد، گفت: تصویب این قطعنامه مشخص می‌کند که موضعی که نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب در رابطه با مذاکرات داشتند کاملا منطقی و درست بوده زیرا در این رابطه بارها به بی صداقتی و بی منطقی دشمنان اشاره شده بود.
گودرزی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران جایی برای امتیاز دادن ندارد و اینکه دشمنان احساس می‌کنند با فشار بیشتر می‌توانند از ما امتیاز بگیرند خیالی خام است.
وی اضافه کرد: نکته جالبی که در این قطعنامه به آن اشاره شده بحث حقوق بشر است و جالب‌تر اینکه، کسانی دم از حقوق بشر می‌زنند که خوشان ناقضان بزرگ حقوق بشر هستند.
گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه این قطعنامه دخالت آشکار در امور داخلی کشور است، ادامه داد: اینکه بخواهند در کشور ما با مخالفان نظام و فتنه‌گران دیدار کنند یا اینکه دموکراتیک‌ترین کشور منطقه را به برگزاری انتخاباتی غیر قانونی محکوم کنند، بسیار عجیب و دخالتی صریح در امور داخلی کشور ماست.
وی در خاتمه ضمن وقیحانه خواندن این قطعنامه اضافه کرد: در خواست جنبش دانشجویی و انتظار ما از دولتی که با پشتوانه محکم مردمی انتخاب شده این است که هرگز در رابطه با این موضوع کوتاه نیایند و با احضار سفیران اروپایی و برخورد قاطع، آنها را مجبور به عذرخواهی کنند.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط