ولایتی در حاشیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع):

هیچ كشور ی با قدرت ایران وجود ندارد

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به بركت محبت اهل بیت(ع) هیچ كشور و ملت مسلمانی به قدرت و انسجام ملت ایران وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،"علی اکبر ولایتی" روز گذشته در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و در سلسله برنامه‌های "در آستان کرامت" در مشهد مقدس با اشاره به جایگاه اهل بیت(ع) در میان شیعیان و اهل سنت در ایران اظهارداشت: به برکت محبت اهل بیت(ع) باید گفت هیچ کشور مسلمانی به قدرت ایران و هیچ ملتی به انسجام ملت ایران که با غرور و افتخار و تمسک به معصومین که در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌دارند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این مهم در شرایطی است که تقریبا در تمامی کشورهای منطقه شاهد وجود مشکلات و معضلات فراوانی هستیم اما در این میان جمهوری اسلامی با اقتدار و با حضور رهبر معظم انقلاب در امنیت و انسجام کامل به پیش می‌رود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با آثار و برکات سیاسی وجود مقدس امام رضا(ع) گفت: حضور سیاسی ثامن‌الائمه(ع) در رساندن معارف ناب شیعی به گوش دوستداران اهل بیت، طراحی بلند مدت به منظور تثبیت و تقویت اندیشه‌های شیعی از جمله تأسیس حوزه‌های علمیه و همچنین تربیت شاگردان فاضل و اندیشمند که موجبات رشد و تعالی مکتب تشیع را فراهم کرده از جمله محورهای مهم در تأثیرگذاری این امام بزرگوار دانست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان داشت: بعد از شهادت امام رضا(ع) پرچم تعالیم ماندگار ایشان در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و برضد خلفای عباسی تا به امروز برضد ستم و استکبار هرگز بر زمین نیفتاده است.

وی افزود: ایران تنها کشور غیرعربی است که یکی از امامان معصوم به آن هجرت کرده و همچنان برکت وجودی ایشان در کل سرزمین ایران وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به جایگاه معنوی ثامن‌الائمه(ع) خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه بیشتر این جایگاه در جهت رشد و تعالی معنوی برای ملت ایران تأثیرات خود را داشته باشد.

انتهای پیام/

۱۳۹۳/۶/۱۳

اخبار مرتبط