نسخه چاپی

از كیارستمی برای سفر به راهیان نور دعوت شد

رییس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن دعوت از عباس كیارستمی برای سفر به مناطقی كه حوادث هشت سال دفاع مقدس در آن روی داده گفت: او می‌تواند در لابلای سفر‌های متعددی كه به غرب و كشور‌های اروپای دارند سفر به مناطق جنوب و راهیان نور را نیز در این برنامه‌های خود بگنجاند.

به گزارش نما به نقل از مهر: محمود عاطفی، رییس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه كتاب دفاع مقدس درباره اظهارات اخیر عباس كیارستمی كه بازتاب وسیعی در شبكه‌های اجتماعی داشته اظهار نظر کرد.

محمود عاطفی، رییس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس درباره اظهارات اخیر عباس کیارستمی که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته، اظهار کرد: من فیلم اظهارات او را دیدم و بسیار متأسف شدم. گرچه برخی از دوستان او به من گفتند که این صحبت‌ها مربوط به چند روز اخیر نبوده و در سال گذشته انجام شده اما آنها نیز در مورد صحت این گفتار یقین کامل داشتند.

وی ضمن تعجب برانگیز خواندن صحبت‌های عباس کیارستمی درباره بی‌مفهوم بودن هشت سال دفاع مقدس افزود: به نظر می‌رسد در روی کره زمین فقط یک موجود است که دفاع از خانه و کاشانه و ناموس برایش مفهوم ندارد و آن موجود هم متأسفانه هموطن‌ فیلمساز ما است. البته در مورد اظهارات او جامعه هنری و هوشمند ما و همچنین مردم عزیز ایران که رنج هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی متحمل شده‌اند قضاوت خواهند کرد.

وی ادامه داد: خطرناکترین نوع از خودبیگانگی، از خودبیگانگی فرهنگی است. از خودبیگانگی فرهنگی باعث دگردیسی هویتی و شخصیتی افراد می‌شود.

عاطفی ضمن رد نظر عباس کیارستمی درباره اینکه مردم ایران علاقه چندانی به فیلم‌های دفاع مقدس ندارند، تصریح کرد: ظاهرا او به دلیل کثرت اقامت در خارج از کشور اطلاعات چندانی از وضع سینمای ایران ندارند. فیلم «اخراجی‌ها» به کارگردای مسعود ده‌نمکی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. فیلم‌های «لیلی با من است»، «عقاب‌ها»، «کانی مانگا» و... فیلم‌هایی هستند که هر کدام به لحاظ کیفیت در نوع خود بهترین بوده و در دوره اکران گسترده‌ترین ارتباط با مخاطب بقرار کرده و در صدر جدول فروش قرار گرفته‌اند.

رییس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن دعوت از عباس کیارستمی برای سفر به مناطقی که حوادث هشت سال دفاع مقدس در آن روی داده اظهار کرد: او می‌تواند در لابلای سفر‌های متعددی که به غرب و کشور‌های اروپای دارند سفر به مناطق جنوب و راهیان نور را نیز در این برنامه‌های خود بگنجاند. امید است که این سفر و مواجهه او با آثار و مفاهیم عالی و متعالی هشت سال دفاع مقدس پیوندهای شخصیتی وی را با ریشه‌های عمیق سرزمین مادری برقرار کند.

۱۳۹۳/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...