نسخه چاپی

تمرین مردان كی‌روش در خانه تیم ملی پرتغال

عکس خبري -تمرين مردان کي‌روش در خانه تيم ملي پرتغال

شاگردان كارلوس كی‌روش اردوی آماده‌سازی جدیدشان در كشور سرمربی خود را در ورزشگاهی برگزار می‌كنند كه به عنوان ورزشگاه ملی پرتغال شناخته می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی ایران روز گذشته (یک‌شنبه) وارد لیسبون شد تا اردوی آماده‌سازی ۱۱ روزه خود را در پایتخت پرتغال آغاز کند. شاگردان کارلوس کی‌روش قرار است تمرینات اردوی آماده‌سازی خود را در پرتغال در ورزشگاه ملی این کشور، استادیو ناسیونال که با نام ورزشگاه «ژامور» هم شناخته می‌شود آغاز کنند.

استادیو ناسیونال که در سال ۱۹۴۴ تأسیس شده است و ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر گنجایش دارد، خانه تیم ملی پرتغال محسوب می‌شود هرچند که فینال جام حذفی فوتبال این کشور هم سالهاست در آن برگزار می‌شود.

کلنگ احداث این استادیوم که علاوه بر زمین فوتبال دارای پیست دو و میدانی هم هست در سال ۱۹۳۹ زده شد و پس از ۵ سال در ماه ژوئن سال ۱۹۴۴ افتتاح شد. ۲ سال بعد در سال ۱۹۴۶ هم این ورزشگاه برای اولین بار میزبان فینال جام حذفی پرتغال شد و از آن زمان به بعد هر ساله ورزشگاه ملی پرتغالی‌‌ها میزبان این بازی بوده است.

ورزشگاه ژامور همچنین در سال ۱۹۶۷ میزبان فینال جام باشگاه اروپا بود، دیداری که در آن سلتیک اسکاتلند از سد اینتر ایتالیا گذشت.

اتحادیه فوتبال پرتغال به عنوان مالک این ورزشگاه، تا کنون طرح‌هایی برای نوسازی و مرمت این ورزشگاه ارائه کرده است که البته هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است و ظاهر این ورزشگاه با ظاهر ابتدایی خود تفاوت چندانی ندارد.

ورزشگاه ملی پرتغال در منطقه اویراس در غرب لیسبون و در فاصله ۱۲ کیلومتری تا مرکز تاریخی این شهر واقع است.

اما نکته‌ای که برای تیم ملی فوتبال ایران در اردوی پرتغال و استفاده از ورزشگاه ژامور اهمیت دارد، این است که با تماس‌های کارلوس کی‌روش، همچنین رایزنی سفیر پرتغال در ایران و حمایت وزارت خارجه این کشور اروپایی، استفاده از ورزشگاه ملی پرتغال، همچنین اسکورتی که تیم ایران را همراهی خواهد کرد، هزینه‌ای برای تیم ملی کشورمان نخواهد داشت.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...